• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Intressant bandhornsåtgärd på SubC

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Direkt stulen från finGTGn nedan. Inget slafsjobb men vet inte riktigt vad jag tycker...

Edit; såg nu att den redan var kommenterad. Jobbigt att hålla koll nu när Americas Cup sänds live.

RPR_IMG_0253.jpg

Du har ju blockat mig och kan nog inte se mitt meddelande? men jag tycker att det där är en cool mod! Kanske den coolaste Rolexmodden jag sett hittills.

Ja förutom att man tycker det är kul och att man vill vara unik man man undra? Skulle kunna tänka mig att slipa ned kronskydden och om jag stört mig på klossigheten skulle jag kunnat fixa bandhornen. Men fakepatina? Och är det en röd triangel på vridringsinlägget?

Det känns lite "jag-är-trendig-och-bär-bara-vintage-och-har-tillräckligt-med-deg-för-att-fucka-upp-nya-klockor"

Iskallt gjort.

Och den är ny. Och det går att köpa en till i butik. Så han, antar att det är en han, har inte förstört någon gammal vintage-klenod.

Första gången jag såg någon såga upp taket för att sätta in en taklucka på en Lambo tyckte jag dom var sjuka i huvudet och begick ett helgerån. Men i realiteten så är det personer med så mycket pengar som kan köpa nytt hela tiden och 'förstöra' det dom köper som bidrar med pengar till Lambo, och Rolles, R&D så att dom kan utveckla nya schyssta modeller till oss som faktiskt har smak!

Kul med moddningar sålänge de inte görs för att "efterapa" något annat... vill man ha en big crown så får man köpa den... ogillar man vintage eller inte har stålar så låt bli :/

Ja förutom att man tycker det är kul och att man vill vara unik man man undra? Skulle kunna tänka mig att slipa ned kronskydden och om jag stört mig på klossigheten skulle jag kunnat fixa bandhornen. Men fakepatina? Och är det en röd triangel på vridringsinlägget?

Finns en tråd på TRF där någon i phillipinerna har slipat ner banhornen på en GMTIIC...någon kanske kan hitta tråden?

Vissa av de där moddade tycker jag inte blir så dumma ändå. Kanske inte något man själv skulle köpa eller drömmer om, och det finns nog en viss risk att man tröttnar på dem efter ett tag. Den här tex är ju rätt ok.

Jag vet inte jag, lite av charmen i SubC sitter ju i just bandhornen. Kanske är partisk för att jag äger en 114060 själv men jag älskar mina bandhorn och skulle absolut inte göra något åt dem.

Bandhornen blev ju bra mycket bättre.
Har aldrig fattat varför de nya subbarna har så vassa kanter (både ovanpå och under). Det är varken snyggt, praktiskt eller skönt.

Utan kronskydd är den riktigt snygg. Gillar Tudor BBs case skarpt (förutom den vassa underdelen). Big crown är ju cool det också, men den ser ju väldigt stor ut. Fakepatina är däremot det fulaste som finns och om man kollar på de inzoomade bilderna på den röda triangeln, så ser ytan ojämn ut.

Tillbaka
Topp