• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Intressant information från Breitling AD.

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Kan tänka mig att väldigt många inte vet att breitling inte säljer via nätet men köper/har köpt i tron om att det är från breitling.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jo visst jag förstår deras tanke. Samtidigt känns det lite desperat som Aurum sa, de överdramatiserar. Hade de önskat göra det på ett snyggt sätt tycker jag de skulle lyft fram vad de själva kan erbjuda istället som inte gråhandel kan.

Jag bryr mig inte om vilket, gillar fortfarande känslan av att träffa säljaren.. De som då skulle säga, men vadå du har ju köpt vintage via US? Skulle jag svara, ja men jag träffade honom också när jag gjorde det..
 
  • Like
Reactions: par

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Visst överdriver de en del men att säga att garantin inte gäller är ju ingen lögn då de sätter reglerna..

Allt var ju inte helt sant... Men hur stoppas de gråa uren? Kräver kvitto för garantiärenden? Är detta unikt? Har dålig koll iom att jag endast köper gammat skräp...

Kan tänka mig att väldigt många inte vet att breitling inte säljer via nätet men köper/har köpt i tron om att det är från breitling.

Vad? Är mer regel än undantag att urtillverkarna inte säljer på nätet.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Intressant. Men hur är det då tex med mårtenssons ur i Halmstad? De är en riktig urbutik, breitling AD och från dem kan du handla breitling över internet. Även omega och alla andra märken de har för den delen också.
 
  • Like
Reactions: Zed

DrDre

Patek
Om jag skulle formulerat något liknande skulle jag valt att lyfta fram mina egna fördelar snarare än 10 negativa punkter. Det hade känts lite positivt och roligt. En retorik i stil med "Om du kommer till oss blir du väl mottagen och får bra service och vi kan även hjälpa dig betalningslösningar" istället för "Går du till konkurrenterna går det går det åt helvete".
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Samma typ av snack tanten på Klockmäster Hanson kört i många år:

På internet blir du lurad
Inga garantier gäller
Du får mask i magen etc

Köp ex på uret, då har du ju stämplat cert hos AD, hur ska de kunna neka då? Går ju dessutom skicka klockan för garanti och service.

Sen är det charmigt handla nytt i butik, självklart, synd bara de är så dyra i drift våra ur-butiker (tydligen)
 
Topp