• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Intressant och bedagad kronograf från 1970 Bulova Deep Sea 666 feet (prisbump)

Ariste

Guld
2-Faktor
Pris
5000
Returpolicy
Ja, se annons.
Bilder Skickat
  1. Ja
Sommarcool kronograf från Bulova i använt skick. Känd som "Devil Diver" eller "Full Damien". Enligt boettmärkningen är den från 1970.

Märke: Bulova
Modell: Deep Sea Chronograph "B"
Boett: Helt i polerat stål, det finns repor och märken - se bilder för egen bedömning. Boetten är 38mm bred, 47mm lång, 14,5mm hög och har en luggbredd på 19,5-20mm. Boettens serienummer är 613811 och tillverkningsår är N0 vilket innebär 1970.
Vridring: Svart och röd, så kallad "Coke". Vridringen är sliten och kan ej vridas i nuläget.
Tavla: Svart tavla som uppvisar vissa ålderstecken och index samt visare har oxiderat en del. Dåligt med lume på index och visare.
Band: Det sitter ett nytt gummiband på i Tropic-stil på klockan enligt bilder.
Glas: Akrylglas i ok skick, det finns mindre repor och något litet märke längst ned mellan 6:ans och 7:ans index.
Verk: Det tickar ett kaliber 14EB (Valjoux 7733) i boetten.
Funktion: Gångavvikelsen håller sig inom +/- 20 sekunder/dygn och övriga värden kan ni se på bilden från Timegrapher-mätningen. Okänd servicehistorik, räkna med en service om du vill att klockan ska må och gå bra. Knapparna fungerar. Nollställningen fungerar sisådär, varken sekund eller minuträknare nollställer exakt och minuträknaren "slår över" några sekunder innan sekundvisaren nått 12.

För medlemmar på klocksnack.se med över 1 års medlemskap, referenstråd och fler än 100 postade inlägg gäller 48h returrätt om det visar sig att skicket väsentligen inte överenstämmer med beskrivning och bilder. För övriga, enligt ök. Vid eventuell retur gäller att varan ska vara i exakt samma skick som när den mottogs och skickas tillbaka med frakt rek inrikes som köparen står för.

Se gärna bilderna nedan, långt från bra men de ger en hint om skicket. Vill du ha mer bilder så kan jag försöka mig på det i bättre dagsljus.

Följ gärna våra internationella klockvänners frimodiga sätt och ge mig bud om priset inte passar men intresse finns - våga vinn!

Reserverar mig för eventuella felskrivningar samt förbehåller mig rätten att välja köpare till klockan och att dra tillbaka annonsen.

Tack för möjligheten att annonsera!

70fadf78-21bf-11e6-8afe-62aa1de1c5ea.jpg
IMG_0666.jpg
SAM_2273.jpg
SAM_2274.jpg
SAM_2279.jpg
SAM_2280.jpg
SAM_2281.jpg
SAM_2282.jpg
SAM_2283.jpg
SAM_2284.jpg
SAM_2285.jpg