• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Intresse för kurs i klockfotografering...

...tänkte kolla om det finns intresse för en typ en-dagars kurs i klockfotografering och då främst ljussättning???

Varför undrar jag detta? Jo satt och spånade med min bror lite idag som är först och främst är fotograf och retushare men oxå lärare på Stockholms fotoskola samt håller kurser på Fotografiska i just ljussättning och lite retuch..

OM det skulle finnas intresse så skulle han kunna hålla en typ en-dagarskurs i ljussättning eller retusch eller båda???? med just inriktning på klockor, han har egen studio i centrala Stockholm och kan ta emot typ 10 personer, detta kommer givetvis göras mot en kostnad från deltagarna, hur mycket vet jag inte men tänkte bara göra en intressekoll om det ens är något att gå vidare med?????

Många här är ju fotointresserade och har bra kameror mm och kanske vill lära sig lite mer????

Så, är det något som någon skulle kunna tänka sig eller lägger vi ner det?
 

Hardy

Thug
Äger den rum i höst så är det av intresse. Och km den inte kostar hela studiebidraget :)

Bästa vore ju om han visar vad man kan göra med utrustning som gemene fotograf har själv. Inte med dyra ljuskällor och boxar :) typ med vanlig extern blixt osv:) lite hemmamodd
 
Äger den rum i höst så är det av intresse. Och km den inte kostar hela studiebidraget :)

Bästa vore ju om han visar vad man kan göra med utrustning som gemene fotograf har själv. Inte med dyra ljuskällor och boxar :) typ med vanlig extern blixt osv:) lite hemmamodd

Han sa att han kan utforma kusen efter våra önskemål och utrustning, detta vara bara en snabb intressekoll om det ens är värt att lägga lite tid på detta...
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag är absolut intresserad. Grunderna i macrofoto kan man lätt få på nätet så jag föredrar "medelsvår".
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Mkt intresserad. Jäkla svårt det där med ljussättning, blir ofta tråkiga reflexer eller så sýns en egna fula nuna i klockan. Jag är på ifall plats finnes.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Låter kul! Synd man bor i E-tuna... Sen får man lov att skaffa ett schysst makroobjektiv.,.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Edit: Skrev ett helt ologiskt inlägg. Min hjärna fungerar inte. Ska sluta posta nu.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Gå på kursen & skirv sedan en tips & trix guide till oss utanför Hufudstaden?
Bra initiativ!
 
Topp