• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Intresse för Movember?

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Nästa månad är som bekant movember och således tänkte jag kolla om det finns ett intresse för att hitta på något här på KS? Behöver inte vara svårare än att vi kör en tråd där folk kan uppdatera med bilder på sin mustasch-odling (och klocka...) och att vi utnämner KS bästa mustasch i slutet av månaden? Jag kan ordna lite kul klockrelaterade priser för första till tredjeplats.

Movember uppmärksamar prostata- och testikelcancer. Självklart är det frivilligt att donera. Mer om Movember kan man läsa tex här http://se.movember.com/
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Härligt initiativ Jakobb, klart att det borde finnas intresse för detta viktiga ändamål, alla kan vi bli drabbade på något sätt, bror, pappa, svåger, bästa polaren, buksvåger m.m.

Cancer börjar bli en folksjukdom och det är viktigt att vi hjälper till med pengar så dom kan forska så mycket som möjligt på denna hemska sjukdom. Så kom igen nu, va med och bidra på ett eller annat sätt, FUCK CANCER!

Jag är iaf lätt med på detta!
 
Ett upplägg skulle ju kunna vara att man postar en färsk bild i början på november, oavsett hur hårig man är. Och så postar man en i slutet för att se hur utvecklingen har gått!
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Hur är egentligen reglerna? måste man börja från noll? jag har redan en fin mustasch och är INTE sugen på att raka bort den.

Man börjar från noll!

Ett upplägg skulle ju kunna vara att man postar en färsk bild i början på november, oavsett hur hårig man är. Och så postar man en i slutet för att se hur utvecklingen har gått!

Det är en bra idé! Jag tänkte också att om man postar en bild i tråden under movember så måste man märka den tydligt med datum.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag har dålig skäggväxt och inte varit renrakad på 2 år. Hmm...tål att tänkas på.

man måste inte vara renrakad på kinderna för att ha musse. Både du och jag, som inte heller varit renrakad (på kinderna...) på många år, kan odla och visa att vi stödjer detta.

I'm in. Skall bara ta en förhandling med frugan.
 
Härligt initiativ:) .
Blev tidigare i år diagnostiserad med testikel cancer så är lite speciellt för mig i år..
Har redan skägg/mustasch och vill kanske inte riktigt raka av mig allt, får man ha mucshe och skäggstubb?
 

79thor

Friends of KS
Eftersom jag redan haft cancer så är jag självklart med! Dock så söker jag nytt jobb så det kan bli en rakning i förtid.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Härligt initiativ:) .
Blev tidigare i år diagnostiserad med testikel cancer så är lite speciellt för mig i år..
Har redan skägg/mustasch och vill kanske inte riktigt raka av mig allt, får man ha mucshe och skäggstubb?

Eftersom jag redan haft cancer så är jag självklart med! Dock så söker jag nytt jobb så det kan bli en rakning i förtid.

Ert deltagande betyder mycket för mig! Egentligen skall man raka av allt och börja från noll, men eftersom vi alla ändå kommer förlora mot Af Sjodahl så får vi ha lite friare regler för oss resten ;)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Om det inte sker någon kvalitetsgallring inför är jag på. Blir resultatet osynligt är det inte skrattretande, och blir det skrattretande är det osynligt. En så kallad draw-draw situation.
 
Topp