• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

intressekoll GTG Jönköping

Oniel

Panerai
Nu har hösten kommit och folk är tillbaka från semester på jobbet eller i skolan. Vad passar då inte bättre i höstmörkret än att träffas och prata klockor, umgås och möjligvis ta en öl eller två? Jag undrar då självklart om det finns något intresse för detta och efterlysser datum som kan passa? Detta är då tänkt att vara i Jönköping om det fanns några oklarheter beträffande plats. Mer ingående var detta sker kan bestämmas om det finns något intresse för att ses?!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är ju en GTG på Engströms ur nästa vecka. Dock är det redan fullt så de som ev inte anmält sig får avvakta till längre fram. Eftersom denna GTG är på ingång finns inte intresse för min del för ytterligare en just nu. Kanske till våren är bättre.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det är ju en GTG på Engströms ur nästa vecka. Dock är det redan fullt så de som ev inte anmält sig får avvakta till längre fram. Eftersom denna GTG är på ingång finns inte intresse för min del för ytterligare en just nu. Kanske till våren är bättre.
Meeeen va tvär jag blir att den infon inte nått mig.
 

Oniel

Panerai
Det är ju en GTG på Engströms ur nästa vecka. Dock är det redan fullt så de som ev inte anmält sig får avvakta till längre fram. Eftersom denna GTG är på ingång finns inte intresse för min del för ytterligare en just nu. Kanske till våren är bättre.

Synd! Hade inte koll på att Engströms skulle ha GTG :(
 

jandan

Panerai
Ganska fullt i kalendern i höst tyvärr. Hade vart trevligt annars. Men jag får tyvärr passa.
Jag har heller inte sett något om Engströms GTG:n, @Oniel & @Hexagon , Jönköping-GTG:s syns sällan
utan är säkert endast för speciellt inbjudna....
 

Zalath

Panerai
Kanske går att få med nån östgöte också? Jag skulle kunna tänka mig att åka om det är ett bra datum och fler från Linköpingstrakten är intresserade av att dela på resan. :)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Väcker liv i tråden för att kolla om det finns intresse för eventuell GTG i Jönköping någon gång i höst? :)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Okej, så ses på någon bar/krog där man bokat bord bara?
Hur brukar det gå till?:D Har aldrig varit med på GTG tidigare så har ingen aning om hur populära upplägg brukar se ut.

Tänker dock att man kanske vill vara på ett mer privat ställe än en offentlig bar / restaurang förutsatt att klockor av potentiellt höga värden ska vara med?
 

Oniel

Panerai
Hur brukar det gå till?:D Har aldrig varit med på GTG tidigare så har ingen aning om hur populära upplägg brukar se ut.

Tänker dock att man kanske vill vara på ett mer privat ställe än en offentlig bar / restaurang förutsatt att klockor av potentiellt höga värden ska vara med?

Har inte varit på något gtg heller men känns nog mer bekvämt att träffas hyfsat offentligt?

Ni som varit med tidigare kan väl berätta hur det brukar gå till?
 

Zalath

Panerai
Det vanliga är att träffas någonstans på lokal. Dvs. en restaurang eller liknande. Oftast en som är avskiljd eller abonnerad. Att sitta med klockor bland folk kan vara lite obekvämt. Dels för värdet och dels för att det säkert kan uppfattas lite udda av gemene person... Nu kanske era östgötska grannar är väldigt trevliga, men jag har bara varit med om god stämning och trevlig atmosfär. Men det skadar ju inte att ha lite koll på deltagarna. Antingen att de är kända från forumet eller är en vän till någon som är. Därför kan det ju vara en god idé att börja i en lite mindre skala och bygga ut, så att säga.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Det vanliga är att träffas någonstans på lokal. Dvs. en restaurang eller liknande. Oftast en som är avskiljd eller abonnerad. Att sitta med klockor bland folk kan vara lite obekvämt. Dels för värdet och dels för att det säkert kan uppfattas lite udda av gemene person... Nu kanske era östgötska grannar är väldigt trevliga, men jag har bara varit med om god stämning och trevlig atmosfär. Men det skadar ju inte att ha lite koll på deltagarna. Antingen att de är kända från forumet eller är en vän till någon som är. Därför kan det ju vara en god idé att börja i en lite mindre skala och bygga ut, så att säga.
Låter vettigt. Tycker också det känns lite annorlunda att vifta med klockor bland "vanligt folk" :)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Förslag på ställen med avskildhet? Neos på övervåningen eller legends övervåning?
Ja mycket möjligt! Eventuellt skulle man kunna höra med de och fråga ifall det finns möjlighet att ge oss "privat" tillgång till en hörna på övervåningen? (en mindre strssig vardag när det är färre matgäster)

Förutsatt att fler tycker det låter som en bra idé? :)
 

Oniel

Panerai
Ja mycket möjligt! Eventuellt skulle man kunna höra med de och fråga ifall det finns möjlighet att ge oss "privat" tillgång till en hörna på övervåningen? (en mindre strssig vardag när det är färre matgäster)

Förutsatt att fler tycker det låter som en bra idé? :)

Om vi skulle ta en vardag så kanske Harrys skulle kunna tillhandahålla en privat hörna?
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Tänker samma sak. Bättre att diskutera ev. val av plats i egen tråd..

Jag kan redan nu säga att jag dessvärre inte har tid att strukturera upp något, men om tid funkar så är jag (och eventuellt en granne) på! :)

Mvh
 
Topp