Laddar...
Erikson Urhandel

intressekoll GTG Jönköping

Diskussion i 'Diskussion' startad av Oniel, 12 oktober 2016.

1. Oniel
    Trådstartare

Oniel Brons

Nu har hösten kommit och folk är tillbaka från semester på jobbet eller i skolan. Vad passar då inte bättre i höstmörkret än att träffas och prata klockor, umgås och möjligvis ta en öl eller två? Jag undrar då självklart om det finns något intresse för detta och efterlysser datum som kan passa? Detta är då tänkt att vara i Jönköping om det fanns några oklarheter beträffande plats. Mer ingående var detta sker kan bestämmas om det finns något intresse för att ses?!

Pluto och martin9z9 gillar detta.
  2. Oniel
    Trådstartare

Oniel Brons

@Hexagon @jandan @Quaker @Airman känner ingen av er men såg i den förra gtg tråden att intresse fanns. Är det fortfarande något ni är sugna på?

3. Hexagon

Hexagon Guld Premium

Om vi får ihop ett gäng, så är jag absolut sugen om jag är nere, vilket jag är endel. Vet med mig att jag kommer vara där typ två veckor i november.

4. Airman

Airman KS Explorers Club

Det är ju en GTG på Engströms ur nästa vecka. Dock är det redan fullt så de som ev inte anmält sig får avvakta till längre fram. Eftersom denna GTG är på ingång finns inte intresse för min del för ytterligare en just nu. Kanske till våren är bättre.

5. Hexagon

Hexagon Guld Premium

Meeeen va tvär jag blir att den infon inte nått mig.

6. Oniel
    Trådstartare

Oniel Brons

Synd! Hade inte koll på att Engströms skulle ha GTG :(

7. jandan

jandan Brons

Ganska fullt i kalendern i höst tyvärr. Hade vart trevligt annars. Men jag får tyvärr passa.
    Jag har heller inte sett något om Engströms GTG:n, @Oniel & @Hexagon , Jönköping-GTG:s syns sällan
    utan är säkert endast för speciellt inbjudna....

8. Zalath

Zalath Brons

Kanske går att få med nån östgöte också? Jag skulle kunna tänka mig att åka om det är ett bra datum och fler från Linköpingstrakten är intresserade av att dela på resan. :)

Oniel gillar detta.
  9. Diskaren

Diskaren Brons

Väcker liv i tråden för att kolla om det finns intresse för eventuell GTG i Jönköping någon gång i höst? :)

10. Hexagon

Hexagon Guld Premium

Jag är nere ibland, kan haka isf

Diskaren gillar detta.
  11. Diskaren

Diskaren Brons

Oniel och Quaker gillar detta.
  12. Diskaren

Diskaren Brons

Härligt!

13. Airman

Airman KS Explorers Club

Ja då, om datum stämmer med övrigt i kalendern så finns intresse...

14. Oniel
    Trådstartare

Oniel Brons

Intresse finns! Om datumet funkar så är jag sugen på en jkpg gtg!

15. Diskaren

Diskaren Brons

Kul, vi får försöka spåna vidare på ett datum som funkar för majoriteten då helt enkelt! :)

Airman gillar detta.
  16. Airman

Airman KS Explorers Club

Finns ett tänkt upplägg? Käka nåt och prata klockor? Eller är det ett större upplägg?

17. Oniel
    Trådstartare

Oniel Brons

1+!

18. Saltkråkan

Saltkråkan Tantal Premium

Så länge jag hittar en lucka i kalendern, är jag på..!

Diskaren gillar detta.
  19. Diskaren

Diskaren Brons

Jag är helt grön inom området så det hade varit optimalt om någn med lite mer kött på benen kunde ta sig an uppdraget! :)

Men rent spontant tänker jag lite enklare tillställning med dryck? :)

20. Saltkråkan

21. Oniel
    Trådstartare

Oniel Brons

Okej, så ses på någon bar/krog där man bokat bord bara?

22. Diskaren

Diskaren Brons

Hur brukar det gå till?:D Har aldrig varit med på GTG tidigare så har ingen aning om hur populära upplägg brukar se ut.

Tänker dock att man kanske vill vara på ett mer privat ställe än en offentlig bar / restaurang förutsatt att klockor av potentiellt höga värden ska vara med?

23. Oniel
    Trådstartare

Oniel Brons

Har inte varit på något gtg heller men känns nog mer bekvämt att träffas hyfsat offentligt?

Ni som varit med tidigare kan väl berätta hur det brukar gå till?

Diskaren gillar detta.
  24. Zalath

Zalath Brons

Det vanliga är att träffas någonstans på lokal. Dvs. en restaurang eller liknande. Oftast en som är avskiljd eller abonnerad. Att sitta med klockor bland folk kan vara lite obekvämt. Dels för värdet och dels för att det säkert kan uppfattas lite udda av gemene person... Nu kanske era östgötska grannar är väldigt trevliga, men jag har bara varit med om god stämning och trevlig atmosfär. Men det skadar ju inte att ha lite koll på deltagarna. Antingen att de är kända från forumet eller är en vän till någon som är. Därför kan det ju vara en god idé att börja i en lite mindre skala och bygga ut, så att säga.

Oniel och Diskaren gillar detta.
  25. Diskaren

Diskaren Brons

Låter vettigt. Tycker också det känns lite annorlunda att vifta med klockor bland "vanligt folk" :)

Zalath gillar detta.
  26. Oniel
    Trådstartare

Oniel Brons

Förslag på ställen med avskildhet? Neos på övervåningen eller legends övervåning?

27. Diskaren

Diskaren Brons

Ja mycket möjligt! Eventuellt skulle man kunna höra med de och fråga ifall det finns möjlighet att ge oss "privat" tillgång till en hörna på övervåningen? (en mindre strssig vardag när det är färre matgäster)

Förutsatt att fler tycker det låter som en bra idé? :)

28. Oniel
    Trådstartare

Oniel Brons

Om vi skulle ta en vardag så kanske Harrys skulle kunna tillhandahålla en privat hörna?

Diskaren gillar detta.
  29. meijlinder

meijlinder Silver

Från:
    Hisingen
    Ett tips kan vara att diskutera ev plats i privat konversationen. Inte så bra att meddela öppet

zippan gillar detta.
  30. Saltkråkan

Tänker samma sak. Bättre att diskutera ev. val av plats i egen tråd..

Jag kan redan nu säga att jag dessvärre inte har tid att strukturera upp något, men om tid funkar så är jag (och eventuellt en granne) på! :)

Mvh

Mollstedt