• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes Intressekoll: leather craft-verktyg och material m.m.

Magnuss0n

Basic
2-Faktor
Hej!

På grund av bristande intresse tänkte jag kolla om någon annan är intresserad att ta över min leathercraft-hobby. Jag tror att jag har det mesta för enklare projekt såsom korthållare, plånböcker och med köp av lite hardware går enkelt att göra nyckelringar, enklare väskor osv.

IMG_2672.jpeg

På bilden:
Hammare med olika hårdhet
Linjaler
Skärunderlägg
Syl
"Rullare" - för att platta till och jämna ut
Kantskärare
Hål
Gafflar för att göra hål
Avståndsmätare
Nålar
Träpinne för att runda av kanter
3x trådar (vaxade)
Japanskt lim
Spillbitar
Sandpapper
Brytbladsknivar

IMG_6418.jpeg

Tre hudar
Ett tunnare i oxblodsfärg. Tunnt och lämpar sig för plånböcker m.m.
Ofärgat tjockt skinn (tror det är mellanlagret av skinnet och inte det yttersta, pga inget slätt lager). Lämpar sig för diverse tester som kan göras utan dåligt samvete för skinnets skull.
Orange skinn. Mjukt och präglat. Eventuellt lite för följsamt för att göra plånböcker osv. med. Men kanske kan sys dubelt och ha som nyckelring. Lite Hermès-stil.

Har köpt grejerna i omgångar och delvis via import från Japan. Vet därför inte värdet utan vill först höra om något intresse alls finns för grejerna.

Tack KS

Carl

Tillbaka
Topp