• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Intressekoll: pass around SS Royal steel classic

agraw

Cartier
2-Faktor
Jag har varit sugen ett tag på att testa en Royal steel classic 37mm och tänkte spontant kolla intresset för en dress-passaround! :)
Har ingen aning ens om intresset finns för denna klocka, men testa går ju! Knappt sett en enda på forumet och bilderna online är få.

* Principen är densamma som för de andra som är igång. Tänker mig 22 deltagare (inkl. undertecknad) som har klockan i 7 dagar var.

* Kostnaden är preliminärt 750 kr för alla och baseras på köpesumman, men kommer säkert billigare (återkommer med exakt pris för de första 22 som anmält sig och som inte bryr sig om några hundralappar hit eller dit) Så spontan idé att jag inte hunnit förhöra mig om priset, men givetvis ska det vara ett bra, rabatterat pris.
* Jag stödjer gärna lokala ADn så plockar ut där när alla 22 deltagare betalt, och när jag haft den en vecka så skickas klockan till den deltagare som är närmast geografiskt. Vi siktar in oss på att ha klockan 6-7 dagar, men ändå hålla tonen trevlig om det blir någon dag mer hos någon; mao inget slutdatum utan det får ta den tid det tar så underhåller vi oss med bilder och klocksnack i tråden under tiden!

* Först till kvarn att anmäla sig gäller, men när priset spikats är det ändå pengar in på kontot som gäller.

* För de som har möjlighet så är F2F-överlämnande bäst, men för oss andra är det REK post som gäller och inget annat. Kostnaden får man stå för själv. Turordning görs upp i förväg så deltagare får gärna skriva vilken stad han/hon hör hemma i. Turordningen baseras främst geografiskt och är det flera i samma stad så efter hur snabbt man anmält sig.
* I slutet så lottas klockan ut av någon/några deltagare som har allas förtroende. Gör det ogärna själv när det är jag som startat upp det hela.
* Ska klockan säljas tycker jag att deltagarna bör tillfrågas först om de vill köpa klockan för deltagarkostnaden + ev. utlägg för frakt. Vill ingen ha den så är det fritt fram att sälja till marknadspris, men ingen deltagare bör ha målsättningen att försöka tjäna pengar på det här.
* Den som har klockan ansvarar för att behandla den varsamt och förvara den säkert.

Det är denna jag funderar på:
sjoo-sandstrom-royal-steel-classic-1.jpg

En riktigt schysst liten dressklocka med tydliga drag av skandinavisk minimalism och enkelhet samtidigt som den är allt annat än tråkig. (stulen bild)
Specifikationer
37 mm diamater
Rostfri stål
brunt alligatorband
Safirglas
Vattentät 10 ATM (100 meter)
Urverk: SSG1

Seriösa synpunkter välkomnas.

Så är någon sugen på att stödja en grym svensk tillverkare och samtidigt ha jäkligt kul längs vägen? Återigen: först till kvarn :)
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Kul med lite uppslutning! För er som anmäler intresse efter denna kommentar kan väl skriva #3, #4, osv. osv. så ser vi direkt när antalet är uppnått. Sen är det ju alltid bra med nån reserv också! :)
 

aldraren

Omega
Du blir nummer #14! Det är lite hursomhelst med siffrorna, men det gör ju inget. Jag håller koll!

Mycket möjligt att det är! Jag snodde första riktigt bra bild på den nya modellen, som jag hittade.
OK bra! :)
Inte mycket som skiljer vad jag ser, 37mm tror jag saknar röd "topp" på sekundvisaren och har ett mer ovalt datumfönster.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
OK bra! :)
Inte mycket som skiljer vad jag ser, 37mm tror jag saknar röd "topp" på sekundvisaren och har ett mer ovalt datumfönster.
Ja precis! 41 mm är ju nästan lite roligare, tycker jag samtidigt som den är gränsfall i storlek. Får jag ett riktigt fint pris på den så kan jag ju höra sig för vad alla tycker, men då ska det vara ett enigt beslut där alla hellre kör 41 mm. Annars är det 37mm som passarounden gäller.

Alla kan se bilder och sånt här: http://www.krons.se/sjoo-sandstrom-royal-steel-classic-37mm-004784-p-38365.html?cPath=2128_4086
 

jabla

Sarlacc
Ja precis! 41 mm är ju nästan lite roligare, tycker jag samtidigt som den är gränsfall i storlek. Får jag ett riktigt fint pris på den så kan jag ju höra sig för vad alla tycker, men då ska det vara ett enigt beslut där alla hellre kör 41 mm. Annars är det 37mm som passarounden gäller.

Alla kan se bilder och sånt här: http://www.krons.se/sjoo-sandstrom-royal-steel-classic-37mm-004784-p-38365.html?cPath=2128_4086
Röstar på klassiska 37mm, trots allt heter ju klockan så. :)
 
Topp