• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Introducing the IWC Portofino Hand-Wound Pure Classic, An Aesthetic Offering With 8-day Power Reserv

Frobomm

Omega
Av kommentarerna på Hodinkee att döma så är det många där som reagerar på 43.5 mm också, kan någon förklara varför så många reagerar över detta?
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Av kommentarerna på Hodinkee att döma så är det många där som reagerar på 43.5 mm också, kan någon förklara varför så många reagerar över detta?
För det ser inte snyggt ut om den ska vara en dressare. Ett sportur kan jag förstå, men om det ska ligga snyggt under manschetten så är 43.5 väldigt stort.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Den var ju fin. Men 43,5 mm men allt för stort om man inte har enorma handleder och således stora skjortor.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ogillar 12-markeringen och storleken samt att en PR-indikator vore trevligt på ett 8 days. Visarna är jag inte heller helt positiv till.
 

Danken

Friends of KS
Vansinnigt snygg tycker jag. Jag gillar t.o.m visarna. jag har funderat på att skaffa något dressigare och detta skulle kunna vara ett alternativ om den inte hade varit så stor. Denna skulle nog se ut som ett kastrullock på min handled. De borde ge ut en Midsize i ca 39 mm och dessutom kalla den befintliga för grotesque size.
 

Danken

Friends of KS
Kom just att tänka på att de kanske behöver den storleken för att klara 8 dagar. Vill man ha mindre får man helt enkelt välja Automatic istället. Den finns i 40mm.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Kom just att tänka på att de kanske behöver den storleken för att klara 8 dagar. Vill man ha mindre får man helt enkelt välja Automatic istället. Den finns i 40mm.
Njaej, såväl systermanifakturen JLC och kompisarna på Eberhard har länge gjort åttadagarsverk innefattade i betydligt mindre boetter. Det är helt sonika så att IWC för några år sen hakade på trenden med oversize och att de inte hittat tillbaka. Det syns tydligt på utvecklingen av Aquatimerlinjen där de för ca tio år sedan klev upp från 42 till ett minimum av 44. Portofino likaså där 37 och 39 var norm, därefter 39 och 41 för att nu ha landat på enorma 43 typ.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
IWC dressare...
Så här bra har det sett ut en gång i tiden:
image.jpg

Klockan i länken, inget jag går igång på alls.. tyvärr
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    52.6 KB · Visningar: 71
Topp