• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Invicta 8926 - Black Bay Black mod

Pawwen

Basic
2-Faktor
20160620_060708.jpg
20160620_060740.jpg
20160620_060636.jpg
20160620_060720.jpg
Hej. Byggde om en Invicta 8926 för en tid sedan men nu är är det sug efter annat. Så den som är sugen att testa en Black Bay Black imitation till ett betydligt lägre pris än orginalet kan passa på nu! Kanske en snygg beter som du kan hantera tuffare än du annars gjort?

Invicta 8926 med urverk Seiko NH35. Har inte mätt den men den drar sig lite. Klockan är ungefär två år gammal, varav jag ägt den i ett år.

Följande är gjort:
Filat bort INVICTA logga på boetten.
Filat ned kronskydden.
Spårat ut kronan och färgar svart.
Ny tavla Dagaz BBB-tribute
Nya visare Dagaz BBB-tibute
Filat bort kanterna på vridringen så den blivit slät. Tänkte göra coin-edge med saknade verktyget för det.
Nytt insert. Svart med röd triangel och lume-plupp.
Nytt dome glas från Esslinger. Ej safir.
Nytt snyggt läderband av god kvalitet. Vera Pelle.

Inser att jag inte får tillbaks allt jag lagt ut men det har trots allt varit kul att prova modda. Troligen inte vattentät då jag anpassat kring kronan! Vissa repor och ojämnheter kan noteras kring de filade ytorna. Se bilderna. Glaset har några repor som kanske kan polera bort? Oförändrad stållänk ingår.

Pris: 2200 kr inklusive frakt.

Finns i Umeå. Skickas om du vill. Retur ok inom ett dygn ifall du är missnöjd.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp