• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Invicta Pro Diver 8926OB, en videorecension

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Tjena!

Laddade nyss upp en till videorecension. Denna gång om den kontroversiella Invicta Pro Diver som delar åsikter rätt så mycket.

Går mera in på ämnet på videon. Skriver en kort sammanfattning på mina tankar hit.

Summa summarum har jag svårt att tänka på många tillverkare och modeller som erbjuder lika mycket för kring 750-1000 SEK. Invicta är ändå en tillverkare som har rikligt med historia, fastän den tagit en lite udda sväng under den moderna tiden. Väldigt osannolikt att få tag på t.ex. en Seiko som skulle ha 4R35 urverk och vara 200m vattentät för under 1000 SEK.

Tycker att enda delområdet där Invicta Pro Divern klart förlorar mot jämförbara modeller, är lume. Rätt så svag lume på denna klocka och ojämnt fördelat mellan indexmarkeringarna och visarna.

Kolla in videon ifall modellen intresserar! Svarar gärna på frågor här eller på YouTube :)

 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Bra recension Anders! Det som jag framförallt har svårt med hos Invicta är deras logga på urtavlan. Att man använder den på sekundvisaren och också har försett boettens sida och länkens låsanordning med högst odiskreta upplysningar om att detta är en INVICTA gör inte saken bättre. Mycket klocka för pengarna med andra ord, men också mycket jag helst hade sluppit och som därmed heller inte gör mig intresserad av tillverkaren. Fortsätt med dina videoklipp, dom håller hög klass.
 

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Ändå komiskt att folk hatar på Invicta men samtidigt köper märken som Steinhart, Pagani Design, San Martin, osv.
Säg inte annat! Men okej.. visserligen är ju nog majoriteten av Invictas katalog rätt så komisk, för att inte nämna deras QVC marknadsföring haha! Lönar sig att kolla Teddy Baldassares snutt om det där Invicta QVC! Det var kul hah..
 

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Bra recension Anders! Det som jag framförallt har svårt med hos Invicta är deras logga på urtavlan. Att man använder den på sekundvisaren och också har försett boettens sida och länkens låsanordning med högst odiskreta upplysningar om att detta är en INVICTA gör inte saken bättre. Mycket klocka för pengarna med andra ord, men också mycket jag helst hade sluppit och som därmed heller inte gör mig intresserad av tillverkaren. Fortsätt med dina videoklipp, dom håller hög klass.
Stort tack! Jag har själv inte problem med det du poängterade förutom det som är i boettens sida, vilket helt enkelt är otroligt fult :D Men jo, mycket klocka för pengarna. Får själv inte någon nice känsla av att använda klockan dock.. på något sätt saknar den personlighet. Får inte samma trevliga känsla man får av diverse Seiko 5or eller andra klockor i samma prisklass.. vet inte vad det beror på :rolleyes:
 
Topp