• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

iPhone 12 och dess magnetiska påverkan?

Tigerrrr

Guld
2-Faktor
Hej,
Är det ngn mer än jag som har problem med sin iPhone 12 ang magnetism? Apple införde ju ngt de kallar för magsafe på iPhone 12 där bland annat telefonen verkar ha en magnet inbyggd på baksidan. Min flickvän brukar låsa oss ute från vårt hotellrum då hon avmagnetiserar rumsnyckelkorten:) Hotell med dessa kort verkar vara vana och frågar direkt om man möjligtvis har en iPhone 12...

Min Breitling Superocean verkar iaf vara extra känslig och den har redan varit inne 2 gånger för avmagnetisering då den gått för fort. Typ 30 sekunder/dygn. Är det som sagt ngn annan som har liknande problem?

Bild på den magnetiserande skönheten:
1632002711259.jpeg

Mycket känt problem med just exakt breitling 🤣 skämt åsido, behöver ju inte vara just en mobil som är problemet, vissa laptops har batteriet på vänstra sidan av tangentbordet. Det är ett problem för klockälskare 🤷

Använt Magsafe till datorer och telefoner i snart 6 år och aldrig påverkat någon klocka.
Tror det är något annat.

Kanske att det är en Breitling? ;)
Jag säger inte att det nödvändigtvis är telefonen eller laddaren som magnetiserat klockan men magsafe till nyare iphone skiljer sig ganska mycket från gamla magsafe på macbook. Det är ju en magnetring som håller hela telefonen på plats. Vet inte hur mycket magneter det är i telefon och hur mycket som sitter i laddaren. Jag blev iaf livrädd när jag såg nya magsafe men tanke på magneterna. Har inte tillräckligt ny iphone än.

Min gamla IPhone XR och min några veckor gamla iPhone 12 har fått sig en ordentlig magnetisering. Dock vet jag inte hur. Konsekvensen utav detta är att kameran har slutat fungera, typ att kameran bara hoppar och låter som om det vore en geting inne i mobilen när man sätter på kameran.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp