• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Isärtagning av en Rolex Daytona

Rookie

Cartier
2-Faktor
Jag känner spontant att jag aldrig hade kunnat lyckas med det där. Brist på tålamod, alldeles för skakiga händer, inte tillräckligt bra minne för att minnas hur det ska sättas ihop igen (Ja det finns säkert någon beskrivning att tillgå men ändå) osv osv.. Listan kan helt enkelt göras oändligt lång! Jag hyser stor respekt till dem som arbetar med det här och uppenbarligen gör ett grymt jobb!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag känner spontant att jag aldrig hade kunnat lyckas med det där. Brist på tålamod, alldeles för skakiga händer, inte tillräckligt bra minne för att minnas hur det ska sättas ihop igen (Ja det finns säkert någon beskrivning att tillgå men ändå) osv osv.. Listan kan helt enkelt göras oändligt lång! Jag hyser stor respekt till dem som arbetar med det här och uppenbarligen gör ett grymt jobb!

Alla är vi bra på något ;)
 

billo

Cartier
Jag känner spontant att jag aldrig hade kunnat lyckas med det där. Brist på tålamod, alldeles för skakiga händer, inte tillräckligt bra minne för att minnas hur det ska sättas ihop igen (Ja det finns säkert någon beskrivning att tillgå men ändå) osv osv.. Listan kan helt enkelt göras oändligt lång! Jag hyser stor respekt till dem som arbetar med det här och uppenbarligen gör ett grymt jobb!

Jag tror jag skulle lösa det galant. :pompus:
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Alla är vi bra på något ;)
Absolut! Tyvärr så är konsten att skruva isär ett urverk och sedan sätta ihop det inte något jag kan säga att jag skulle ordna som sagt. Det är tyvärr utifrån erfarenhet jag kan säga det :D (en billig tissot som jag fann på en loppis som gick från ihopsatt fungerande klocka till en hög i en kartong)

Jag tror jag skulle lösa det galant. :pompus:
Du kan få leka med min halvt om halvt sönderskruvade Tissot! ;)
 

billo

Cartier
Jag har faktiskt planer på att skruva lite. Idén är att köra något eget custum made. Först nått år på detta forum, lyssna på vad alla mr myagi san på detta forum har att säga. Lite wax on wax off. Efter det skapa en egen Frankenstein klocka muhahahahah

Hälsningar
Billo san
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Absolut! Tyvärr så är konsten att skruva isär ett urverk och sedan sätta ihop det inte något jag kan säga att jag skulle ordna som sagt. Det är tyvärr utifrån erfarenhet jag kan säga det :D (en billig tissot som jag fann på en loppis som gick från ihopsatt fungerande klocka till en hög i en kartong)


Du kan få leka med min halvt om halvt sönderskruvade Tissot! ;)


Vad var det för tissot? :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag har faktiskt planer på att skruva lite. Idén är att köra något eget custum made. Först nått år på detta forum, lyssna på vad alla mr myagi san på detta forum har att säga. Lite wax on wax off. Efter det skapa en egen Frankenstein klocka muhahahahah

Hälsningar
Billo san

Det där var faktiskt en av de roligaste inläggen jag läst på länge :D
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Pilligt! Men vilken respekt man får en respekt för verket. Jag var rätt duktig på att ta isär en pajad automat. Men att montera ihop den igen gick inget vidare.:oops:
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Så jäkla coolt!

Fan man skulle ha blivit urmakare.... Om allt skiter sig en vacker dag så skolar jag om mig!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hur gör jag?

jZZVGEq.jpg
 
Topp