• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Isade tavlor

Ernesto

Patek
2-Faktor
Slösurfade och hittade denna tavla på Kaplans.

Är det en originaltavla från Rolex?
Hur mycket ligger en isad tavla på hos AD?
Hur mycket kostar ett tavelbyte?

MTCGf46.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Jag skulle säga att du om du ska ha en dia dial så satsa på en beg. Går ofta hitta väldigt billigt i förhållande till nypris. Som exempel kostar en serti/dia dial till 116613 30 000kr extra i listan. Det är när du köper klockan. Köper du den ny separat gissar jag mer.


Frågade nyligen rob vad ett tavelbyyte kostar till en 116234 och det ligger på 3300kr inkl ny tavla utan dia och byte. Så gissar bytet kostar 1000kr cirka?
 

par

Patek
2-Faktor
Om tavlan är org på bilden kan jag itne svara på. Kaplans bör inte sälja kopior dock.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Jag skulle säga att du om du ska ha en dia dial så satsa på en beg. Går ofta hitta väldigt billigt i förhållande till nypris. Som exempel kostar en serti/dia dial till 116613 30 000kr extra i listan. Det är när du köper klockan. Köper du den ny separat gissar jag mer.


Frågade nyligen rob vad ett tavelbyyte kostar till en 116234 och det ligger på 3300kr inkl ny tavla utan dia och byte. Så gissar bytet kostar 1000kr cirka?
Jag tror jag betalade 400-500kr för att byta tavla för ett par år sedan hos Rob.
 

Wi

NLA
2-Faktor
De där tavlorna kallas för Vignette..Om jag minns rätt har jag läst att dessa tavlor inte är rolex-tillverkade, men jag är osäker. Vet du något Aurum? Tror även Whedda har en datejust med vignette tavla?
 

Målarn

The Steak
Jag skulle säga att du om du ska ha en dia dial så satsa på en beg. Går ofta hitta väldigt billigt i förhållande till nypris. Som exempel kostar en serti/dia dial till 116613 30 000kr extra i listan. Det är när du köper klockan. Köper du den ny separat gissar jag mer.


Frågade nyligen rob vad ett tavelbyyte kostar till en 116234 och det ligger på 3300kr inkl ny tavla utan dia och byte. Så gissar bytet kostar 1000kr cirka?

En lös serti tavla ligger på +31.000kr nu och en 116618 med serti tavla kostar ca 26.000kr mer än en vanlig 116618

Edit: Skulle vara jävligt snyggt med en sunburst serti på en 116618 :)
 
  • Like
Reactions: par

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
En lös serti tavla ligger på +31.000kr nu och en 116618 med serti tavla kostar ca 26.000kr mer än en vanlig 116618

Edit: Skulle vara jävligt snyggt med en sunburst serti på en 116618 :)

Det är konstigt att äldre guldsubbar med serti ligger längst ned i prisregistret när man kollar på t ex 16808 på C24.
Eller är jag bara dåligt påläst?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jämför texten. Främst OYSTER PERPETUAL. Nu är bilden från kaplans kass men om det är en herrtavla så ser den iaf inte rätt ut enligt mig.

Sen så brukar vignette och stellas ha tjock lack och kännas mjuk och fin vid tex datum. Denna känns inte alls som den borde men det kanske finns någon variant som ser ut så här? Dock ganska så tveksam. :)

Ping Aurum

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Per
Tacksam för utbildning.
E-en i Oyster perpetual är ganska off. Främst mittenstrecket. Sen ser tjockleken ut att vara olika överlag. Vad mer finns att gå på i texten?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Per
Tacksam för utbildning.
E-en i Oyster perpetual är ganska off. Främst mittenstrecket. Sen ser tjockleken ut att vara olika överlag. Vad mer finns att gå på i texten?
Spontant ser den bara fel ut. Vore trevligt att veta vilken referens den är tänkt till. Jag ska inte svära på det jag säger då jag inte kan dessa superbra men jag hade iaf inte köpt den. :)
 
Topp