• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Islander ISL-36 Dresswatch

NQ2

Omega
På sistone har jag letat efter en dresswatch, men inte hittat någon som hade det jag letade efter. Long Island Watch lanserade för några veckor sedan en Dresswatch ISL-36, som hade det jag letade efter:

  • Vattentät 100m, skruvbar krona
  • Safirglas
  • Högvarvigt urverk
  • 38mm diameter

ISL-36 känns väldigt gedigen, förmodligen tyngden från dom massiva länkarna. Länkarna är dessutom skruvade, och en skruvmejsel medföljer. Metalllänken kniper dessutom inte fast i håren på armen! Urverket Miyota 9015 gör att sekundvisaren rör sig väldigt mjukt, och klockan håller sig inom +/-10s per dygn under dom första dagarna jag burit den. Klockans form gör att den sitter väldigt väl även på smalare armar, lugg till lugg-avståndet är 44,5mm.

Priset med moms är 3625kr, frakten kostade 550kr och tog 4 dagar med hemleverans(postnord tar över från Fedex i Sverige). Om klockan håller vad den lovar, så är den ett kap. Jämfört med tex liknande alternativ från Seiko tycker jag man får väldigt mycket mer klocka för pengarna.

Klockan marknadsförs som en dresswatch, men själv är jag en generalist och vill att mina klockor ska fungera lika bra på kontoret, som ute i skogen eller på joggingspåret. Jag provade därför klockan på ett 5km motionspass 5,5min/km, men klockans tidshållning påverkades inte alls!

Förmodligen skulle klockan fungera lika även på högre tempo, jag kommer åtminstone inte att vara rädd för att använda klockan i mitt aktiva liv.



bild1.jpg
bild2.jpg


bild3.jpg
bild4.jpg

K
 
Senast ändrad:

NQ2

Omega
Jo, dimensionerna är väldigt lika, 38mm diameter, ~45mm lugg-lugg och 20mm band. Utseendemässigt finns det också en del likheter.

Sarb_ISL.png
 
Topp