• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ISO 6425 Diver's Club (Nyheter, kampanjer mm)

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

image.jpeg

Efter diverse PM och andra påtryckningar med önskemål, gnäll och hejarop tänkte jag förekomma och förklara vad jag sysslar med.

Som ni kanske vet är jag ett gammalt sneakerhead vilket ofta medför att jag vill kunna matcha sina sneakers/kicks med en t-shirt eller dylikt. KIKSTYO är ett klädmärke som lyckats väl med detta, de gör helt enkelt (bland annat) färgkoordinerade kläder som man kan matcha specifika kicks med.

Genom åren har jag tryckt upp egna sneaker och mc-tryck men enbart i ett exemplar/tryck. Nu tänkte jag att det kunde vara roligt att ta idéerna till nästa nivå.

Syftet med ISO 6425 Diver's Club
Att erbjuda kläder med klocktema för klocknördar. Det finns inga ambitioner om att bli miljardär, just nu är detta mest en kul grej och tryck mm sker därför via pålitlig tredjepart.

ISO 6425
ISO 6425 är ISO-standarden för dykarklockor och är märkesöverskridande. Standarden garanterar magnetisk resistens, saltvattenresistens, avläsning under vatten i mörker, tidmätning mm.

Wave logo
image.jpeg

För mig var det logiskt att även utgå från den gamla japanska tavlan kallad Kanagawa wave. En tavla av en tsunami utanför Mount Fuji med berget i mitten.

Caseback logo
Det säger väl sig självt... en version av logotypen i form av ett baklock med vissa ISO-krav utskrivna vid undre delen av locket. Givetvis upp och ner likt på de flesta boettlock.

Motivkoder
Varje motiv får en specifik färgkod utifrån årtal och numrering på lanseringen. Trycket kan kombineras med valfri färg på plagget.

201601: Caseback logo, Standard
201602: Caseback logo, PADI Blue
201603: Caseback logo, PADI Red
201604: ?

Framtiden
Planen är att successivt släppa nya motiv och färgkombinationer samt olika typer av produkter. Det var helt enkelt logiskt att börja med en standard caseback logo och 2st i PADI-färger. Räkna alltså med fler modellspecifika och klockinspirerade designer samt varianter av "wave logo" och "caseback logo".

Shoppen nås enklast via menyn på yonsson.com, via denna länk eller via min signatur.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag som trodde du kopierat ett Seikoboettlock!
Välkommen surgubbe. :D
Vissa designlikheter kan eventuellt finnas då vi styrs av vårt undermedvetna. :angel:

Bra där @yonsson

Jag lovar att köpa en tröja om du kan för mig berätta;
1. Vilken modell passar bäst till en Seiko Padi?
2. Kommer jag kunna avnjuta både tröja och Padin på min semester i juli?
;)
1: Jag kommer köra 201603 på blå t-shirt, men rött och svart är ju också en bra kombo så 201603 på svart tisha är nog en lyckad kombo för den mindre vågade. :)

2: Tröjan kan nu njuta av några få dagar efter beställning. Vad gäller klockan får jag tyvärr hänvisa till föregående information via PM än så länge. Förhoppningen är givetvis att det ska gå fint och jag håller tummarna. :)
 
Senast ändrad:

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Vad kul idé! Vill ha! Speciellt eftersom jag även dyker (och har 6425-certade klockor). Ska definitivt köpa. :)
Edit: En mörkgrön med vitt tryck vore riktigt snyggt också. :)
 
Senast ändrad:

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Kul initiativ. Här kommer 2 förslag:
1. Fota en riktigt tröja och lägg upp. Generiska / genererade bilder på t-shirts är avtändande. Trigger warning: sätt den på en vacker kvinna så ska du se att det tar fart. Jag lovar att puffa för den i white knight / Breitling tråden.
2. Oliv och Khaki
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul initiativ. Här kommer 2 förslag:
1. Fota en riktigt tröja och lägg upp. Generiska / genererade bilder på t-shirts är avtändande. Trigger warning: sätt den på en vacker kvinna så ska du se att det tar fart. Jag lovar att puffa för den i white knight / Breitling tråden.
2. Oliv och Khaki
image.jpeg

Tunt tryck= bekvämt, inte stelt eller obekvämt som vissa tjocka tryck. Lagom slapp passform och skön kvalitetskänsla i tishan. Normaltjockt tyg. :)
 
Senast ändrad:

BCKSTRM

Rolex
Lite pinsam fråga men hittade inte svaret på Google... Är Rolex Sub 116610LN ISOcertifoerad? Isf får det bli en vit tisha ;)
 
Topp