• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Isofranekopia

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag vet inte riktigt var schöken jag ska lägga det här inlägget, så jag lägger det här. Admin, feel free att flytta om så känns vettigt.

Jag sålde precis av en Isofranekopia i Köp&Säljavdelningen (för bild, se https://klocksnack.se/threads/utrensning-straps-och-länkar.34346/), och med tanke på att inboxen såg ut som ett flipperspel så verkar det som om det finns ett stort sug efter dessa straps. Jag har inget kvar själv, men tänkte tipsa alla intresserade om att det finns att köpa i bukten på denna länk:

http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-s...19f29d97d3&clk_rvr_id=766477134662&rmvSB=true

Och som disclaimer vill jag också säga att jag inte har något samröre med den säljaren eller har någon egen vinning av detta, det är ren konsumentupplysning. Jag tyckte personligen att det var helt OK kvalitet på dessa för pengen, dock var de ganska tjocka och kan vara lite svåra att få att passa på vissa klockor, därav att jag sålde mitt.
 
Hade jag vetat att dessa fanns hade jag nog inte köpt ett riktigt. Använt typ 1 dag på Sub och sen orört i lådan. Tack för tipset!
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
De är riktigt fina. Dock så måste jag erkänna att jag var tvungen att googla vad Isofrane är för något. Nu vet jag, ikoniskt dykarmband som bl.a. sågs i Le Grande Blue.

Tänk vad man lär sig för varje dag som går.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Nej, jag upplevde inte att de drog till sig damm nämnvärt. På minussidan, eller plussidan om man är sådan, så luktar de inte heller vanilj, snarare bildäck. Det är riktigt gummi i dessa, inte silikon.

Och sen, som sagt var, de är ganska tjocka. Jag köpte ett för att sporta på min Flightmaster, men si det gick inte, där var det för tjockt. I vanliga lugs borde det funka bättre. Har nu köpt da real deal, och ja, det är kvalitetsskillnad, men jag tycker ändå att budgetvarianten är helt OK för pengen ,så jag kan rekommendera köp.
 
Topp