• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Istället för MM300

Nexus

Panerai
Köp en Marinemaster pöjk! Att så till på en "nästanklocka" blir generellt sett bara en onödig mellanlandning på väg mot ditt riktiga mål. MM300 är ju inte så vidrigt dyr, och havregrynsgröt utgör en billig lunch. Finansierade själv min första Glycine Golden Eye så.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Se så snygg pjäs detta är!

ImageUploadedByTapatalk1418051463.172162.jpg
 

balkasen

Omega
2-Faktor
Tänk om, försök inte lura dig själv att du kan nöja dig med en billigare klocka. Spara och köp det du vill ha istället.

Annars blir det bara en dyr läxa.

:cigar:
 

Igge

Panerai
Sen har vi ju den gamla godingen som jag tycker är grymt snygg...
Certina DS Action Diver Svart/Stål Ø43.2 mm.

Fås väll runt 5K ny och 3-3,5K begagnat.

410473d1335007541-certina-ds-action-automatic-divers-watch-200-m-c013-407-11-051-00-01.jpg



Fins eller kanske fans även i blått. Inte heller fy skam.

certina_ds_action_diver_blue.jpg


Samtliga bilder snodda, sorry.

Samtidigt håller jag med föregående talare till 100%.
Köp det du vill ha, det är ingen ide att hålla emot. Du hamnar där förr eller senare ändå, det är endast en fråga om hur stor och dyr omväg du vill ta :)

/i
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag gillar allt(ok, kanske inte allt) som är lite udda och "out of the box"
MM300 har varit en favorit sedan jag blev intresserad av klockor. Har dock börjat svänga lite i tankarna och blir mer och mer insnöad på tunor.
När jag började springa för några år sedan började jag efter ett tag snegla på s.k barfotaskor. Nu springer jag över 300 mil per år i Fivefingers.
Känns som att Seiko Tuna är klockornas barfotaskor om ni fattar vad jag menar.

image.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag gillar allt(ok, kanske inte allt) som är lite udda och "out of the box"
MM300 har varit en favorit sedan jag blev intresserad av klockor. Har dock börjat svänga lite i tankarna och blir mer och mer insnöad på tunor.
När jag började springa för några år sedan började jag efter ett tag snegla på s.k barfotaskor. Nu springer jag över 300 mil per år i Fivefingers.
Känns som att Seiko Tuna är klockornas barfotaskor om ni fattar vad jag menar.
Ja, fivefingers är underbara. :)
Tycker du ska satsa på en mm300, vet inte vad budgeten ligger på men såldes ju en för ungefär 11k några veckor sen har jag för mig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De där gorilladojjorna är väl sådäääär, men alla anledningar att köpa en tuna är bra anledningar. Skrev precis ihop lite om tonfiskarna i recensionsdelen. Läs det, så är det kört sedan. Bra skit!

 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Va? Finns ingen anledning att ha en heliumtät klocka. Dessutom är SBDX001, 300m, 600m och 1000m - tunorna heliumtäta om han nu måste ha det.

SBBN015 är ett kanonval. Har varit nära att beställa en sådan mer än en gång. :)
Tänkte inte på Seiko alternativen utan alla andra alternativ som presenteras här :)

Sedan om det här med att behöva en heliumtät klocka är en annan diskussion ;) skulle påstå att ingen i detta forum behöver en klocka som är vattentät till mer än 100 m heller ;)

EDIT:// för övrigt faller min röst på Orient 300 m med röd tavla (föga förvånande) även om denna redan ratats av TS. Och akta dig för den nya brazze poseidonen den är ful som stryk ser inte alls ut som den gamla modellen som Mforce la upp en bild på.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte inte på Seiko alternativen utan alla andra alternativ som presenteras här :)

Sedan om det här med att behöva en heliumtät klocka är en annan diskussion ;) skulle påstå att ingen i detta forum behöver en klocka som är vattentät till mer än 100 m heller ;)
Instämmer, 100m funkar ju för alla icke professionella dykare, men kronan är ju dessutom en manuell heliumventil, så den hypen köper jag inte ens på professionella dykarklockor. :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Kan ju lika gärna slänga upp en bild på klockan jag förespråkar. Stulen bild från WUS på någon som har alldeles för klena handleder för denna modell :p
image.jpg
 
Topp