• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ivywatchco.com

Case

Panerai
Ganska snygg klocka.

Men tråkigt att ett företag som har sitt kontor på Linnégatan försöker sälja sin produkt genom att anamma amerikansk västkust WASP tradtioner. Känns inte helt autentiskt liksom.

Also, förbered för negativa kommentarer om "ännu en DW kopia" ;-)
 

Case

Panerai
Ska de lyckas bör de nog gå ned en tusing i pris också. 2500 är för dyrt för en klocka från ett märke som gemene man inte kan relatera till. Då är det bättre att tjacka Gant, som alla vet vad det är.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Bättre att bara skriva Japanese Quartz.... Eller varför inte öka på "kvalité"-känslan för gemene man med 500% och ha ett "Swiss Quartz" för typ max 100kr extra...?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Urverket går att få för någon tjuga också.. Brukar aldrig skriva någonting i denna myriad av "kolla vad jag sprang på för klocka av en slump, vad tycker ni?"-trådar, men kan inte undgå att konstatera att det är bra jäkla fräckt att ta 2,5 tusen för en klocka med ett 20-kronorsurverk..
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Uttalar mig inte om priset men klockan var snygg, kan nog vara för att de är lite lika en....
Så givet utseendet så vi det en fin klocka.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Rätt snygg, gillar att den inte har en sekundvisare, alltid att föredra med quartzverk. Men lite för dyrt för en okänd quartzklocka.
 

månljus

Panerai
Det första jag går in och läser varje gång ett nytt klockmärke dyker upp så här är "Our story". Alltid lika spännande att se vad man kommer mötas av. Designen i sig var snygg men även jag stör mig på avsaknaden av sekundvisare. Tycker att det borde finnas på alla klockor. ALLA.
 
Topp