• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC - Önskar info om klocka

Maxim

Cartier
Hej gubbar!

Söker all info ni har om följande klocka! Allt jag vet är att det är en äkta IWC, 36 stenars verk och 18 carat guld.
Har tyvärr inte haft möjlighet att öppna upp baksidan, vad behöver man för verktyg för det?

http://imgur.com/a/RqiAd

0prCOTe.jpg
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Fin klocka!
Ser ut som en tryckboett men prova med en boll innan du sätter (boett)kniven i den.

Kronan saknar den vanliga fisken. Jag vet inte om det är kosher på denna.

Jag såg ingen bild på utsida spänne. Är bandet "aftermarket" eller av annat fabrikat?
 

Maxim

Cartier
Kronan är utbytt, klockan är servad av urmakare nyligen och fick godkänt, samt mycket bra omdöme. Pappa försökte få upp boetten med en vanlig kniv, men lyckades mest skrapa bort lite guld :oops:

Ang ändlänkarna tror jag inte det stod någon IWC märkning, så antagligen inte original?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad är det för info du söker? Den har kanske något modellnummer men det kommer inte ge dig mycket. Och om det är viktigt rekommenderar jag att ni tar den till en urmakare. Det ser ut att vara en snäppboett men utan rätt verktyg eller erfarenhet kan man skada boetten onödigt mycket vid öppning. Länken ser ut att vara av hög kvalitet och tillverkad till detta ur även om den ej verkar vara IWC-märkt. Riktigt fint ur!
 

Maxim

Cartier
Min far har planer på att sälja den, så tänkte det kunde vara bra att ha med lite mer info i annonsen. Jag har fotat den åt honom, hade bara några minuter på mig så fotona blev som de blev, men borde vara bättre än hans mobilkamera.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Den är läcker Maxim! Kan du inte köpa den av honom eller kanske få den till och med. Det är ju
din far. Att bevara den i familjen är alltid trevligt.
 

Maxim

Cartier
Känner inte att det är något jag skulle vilja ha, hade det varit en IWC flygare eller liknande hade jag givetvis varit mer uppvaktande.

Var tror ni är det bästa stället att sälja en sådan klocka?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Snygg IWC, vore jag du skulle jag behålla den då det ofta senare i livet blir viktigt med släktklenoder. Vill du sälja den så testa här eller på Tradera, kanske Kaplans...lycka till!
 
Topp