• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWC 3714-32 Portuguese Laureus Ed.

Niklas

Rolex
2-Faktor
Säljer min ovanliga limiterade IWC Portugieser Chronograph, ref: 3714-32 med vacker blå skiffer sunburst urtavla.

Detta är en limiterad version av IWC's mest klassiska ur: 3714 Portuguese.
Denna version är endast tillverkad i 2000 exemplar under år 2009 till förmån för välgörenhetsorganisationen Laureus Sport for Good Foundation och har den blå skimrande urtavlan som är utmärkande för IWC's limiterade Laureus modeller.

Jag köpte denna i nyskick i september 2014 och har sedan dess endast använt den försiktigt med kostym. I mycket bra skick utan jack eller djupa repor.

Servicehistorik är okänt men siffrorna i timegrapher maskinen tyder inte på något servicebehov.

Ingår: Boxar, certifikat, booklets, putsduk.

Värderingsintyg från Kaplans (2015-02-17) medföljer också som värderar klockan till 57,000:-.

Finns i Stockholm och jag föredrar F2F affär då den kan göras upp på min arbetsplats i city där vi har både väktare och övervakningskameror för bådas säkerhet.

Betalning med banköverföring eller Swish.

Retur:
Inom 24 timmar från mottagande om klockan inte överensstämmer med beskrivningen.
(Bilderna är en del av beskrivningen)
Ingen retur vid face 2 face affär.

Min blygsamma referenstråd finns här:
https://klocksnack.se/threads/niklas.36854/

Det är bara att pinga om det finns frågor :)

Säljes för: 46.000:-

Typ: Herrklocka, dressmodell
Diameter: Ø 40.9 mm
Tjocklek: 12.3 mm
Vikt: 80 gram
Boett: Polerat och borstat stål
Baksida boett: Solid
Armband: Blå krokodilläder
Urtavla: Blå sunburst med arabiska siffor
Glas: Repskyddat safirglas med antireflex
Bezel (ring): Stål, polerat
Urverkstyp: Automatiskt, självuppdragande
Sekundvisare: Svepande
Urverk: IWC 79350 med 31 juveler, 28800 vph
Gångreserv: 44 timmar
Vattenskydd: 30 meter
Funktioner: Kronograf (1/4 sek)

/Niklas
01.JPG

02.JPG

03.JPG

04.JPG

05.JPG

06.JPG

07.JPG

08.JPG

09.JPG

10a.JPG

11.JPG
 

Bilagor

  • 10.JPG
    10.JPG
    95 KB · Visningar: 46
Topp