• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWC 3904 Portuguese PRISBUMP!

Niklas

Rolex
2-Faktor
Edit: Nytt pris!

Det är en gåta varför jag aldrig använder denna klocka då det är en av mina estetiskt vackraste klockor.
IWC ardoise (grå sunburst) railtrack tavla med en väldigt finurlig chronograf.
Krokodilarmbandet är gjort av legendariska skotillverkaren Santoni för IWC.
Jag som är svag för detaljer gillar även att IWC har matchat bakgrunden på datumskivan med den grå urtavlan. Perfektion :)

Den är inköpt på NK i Stockholm 2013-11-08 så det är några månader kvar av den 2-åriga garantin.

Klockan är i det närmaste i nyskick då den är del av en större samling och är väldigt sparsamt använd. Endast använd någon dag i månaden.
Första ägaren hade också använt den väldigt sällan då det var en gåva och inte riktigt hans stil.
Men givetvis så har den mindre bruksspår av användning men inga jack eller stora/djupa repor i boetten.
Dock upptäckte jag en liten repa i glaset (i AR'et?) nu när jag tog macrobilder på den.
Den ligger över sekundtavlan vid 6 om man tittar noga på bilderna.

Första ägaren hade haft den inne för en komplett service hos IWC under garantin 2014-05-07 då sekundvisaren till kronografen inte nollställde exakt på kl. 12.
Nu nollar den perfekt. Men det kan vara tryggt att veta att det gjordes en komplett service för lite drygt ett år sedan.

42mm, In-house urverk cal. 89361, kronograf med flyback funktion och en väldigt snillrik visning av tidtagningen:
Subtavlan vid 12 har två visare som visar både minuter och timmar vid användning av kronografen. Se bild.

Ingår: Box, certifikat, booklets, putsduk.

Värderingsintyg från Rob Engström medföljer också som värderar klockan till 106,300:- i 3 år från inköp (tom. nov 2016).
Servicepappret från IWC medföljer också.

Finns i Stockholm och jag föredrar F2F affär då den kan göras upp på min arbetsplats i city där vi har både väktare och övervakningskameror för bådas säkerhet.

Listpris idag: 118.000:-

Säljes för: 67.000:- NYTT PRIS: 61.000:-

Betalning med banköverföring eller Swish.

Retur:
Inom 24 timmar från mottagande om klockan inte överensstämmer med beskrivningen.
(Bilderna är en del av beskrivningen)
Ingen retur vid face 2 face affär.
> Klockan är fortfarande under garanti <

Min blygsamma referenstråd finns här:
https://klocksnack.se/threads/niklas.36854/

Det är bara att pinga om det finns frågor :)

Fakta:
Kaliber: Calibre 89361
Armbandsfärg: Svart
Urverk: Mekanisk
Boett: Rostfritt stål
Urtavla: Skiffer
Glas: Safirglas
Armband: IWC alligtorarmband made by Santoni
Mått: 42,00 mm
Vattentät till: 3 ATM (30 meter)
Vikt: 112 g
Garantitid: 2 år
Datumvisare: ja
Kronograf: ja

Mechanical chronograph movement.
Self-winding.
68-hour power reserve when fully wound.
Date display.
Stopwatch function with hours, minutes and seconds.
Hour and minute counters combined at 12 o’clock.
Flyback function.
Small hacking seconds.
See-through sapphire-glass back.

/ Niklas

01.JPG

02.JPG

03.JPG

04.JPG

05.JPG

06.JPG

07.JPG

08.JPG

09 a.JPG


Bild som visar kronografen vid 12 som visar både timmar och minuter i samma tavla :)
09 krono.JPG

10.JPG

11.JPG

13.JPG
 
Senast ändrad:
Topp