• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Iwc Aquatimer

Holken

Panerai
Är det någon som har/har haft den senaste versionen av iwc aquatimer här på forumet?
Vad tycker ni om den? För stor?
Hur är service på dom? Dyra?
Lägg gärna upp bilder! Gärna wristshoots!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag har kronografen - den är stor, men bärs ändå väldigt bekvämt tack vare gummibandet. Ingen aning om servicepriser (ännu...) men eftersom det är helt vanliga ETA-verk finns det ju alternativ till AD-service.
 

naggge

Panerai
Jag har haft den med vit tavla.
Grym klocka rakt igenom. Extremt bra finish på boetten och vridningsinlägget som täcks av glas gör den till en riktigt trevlig klocka.
Enda riktiga nackdelen och en stor anledning till att jag bytte bort den var deras (Cartiers?) patenterade infästning för band, vilket begränsade bandutbudet till originalgummi, originallänk eller velcro (med velcrolösningen får du visserligen ändlänkbitar som du kan montera vanliga band på men det blir inte så snyggt i min mening).

Tänk på att om du vill ha länken så se till att köpa den med länk från början. En ny länk är snordyr (runt 15k har jag för mig Jarl Sandin ville ha).

DSC_1011.jpg

DSC_0971.jpg

DSC_0952.jpg

DSC_1003.jpg

771e051e.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Är lite intresserad av just denna modell så lyfter en riktigt gamal tråd instället för en ny. Någon mer som har synpunkter på 3568? Kan inte bestämma mig för svart eller vit tavla? Vit är jäkligt stilren och helt rätt nu inför sommaren och svart är lite "safe" men ändå någonstans stilren den med:-/ lutar 60/40 mot vit.
Känns storleken som en 44mm?
 

Shadyboy

Cartier
För att inte tala om lume shots... Hade en svart förut och håller med i praktiskt taget allt som skrivits ovanför. Kan låta stor i mm men sitter perfekt på handleden, bör köpas med länk om man är intresserad av att bära den så (även om man garanterat kommer gilla den på gummi), glaset över dykringen är läckert och den blir samtidigt extremt reptålig.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Är lite intresserad av just denna modell så lyfter en riktigt gamal tråd instället för en ny. Någon mer som har synpunkter på 3568? Kan inte bestämma mig för svart eller vit tavla? Vit är jäkligt stilren och helt rätt nu inför sommaren och svart är lite "safe" men ändå någonstans stilren den med:-/ lutar 60/40 mot vit.
Känns storleken som en 44mm?

Storleken känns något mindre pga av bandhornen, den bärs riktigt bra. Alla som testar håller med.

Vita har jag

20160330_163711.jpg
20160315_085548.jpg
 

Shadyboy

Cartier
Grymt läcker i vitt. Jag var ung och dum (läs safe) när jag gick på svart. Men den vita är banne mig fantastiskt läcker!
 
Topp