• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWC Big Pilot ref. 5009 mint cond, fullset + lite extra godis (prisbump 19 april)

Shadyboy

Cartier
Har drömt om denna klocka sedan jag var 16 år då min farbror introducerade mig för IWC och klockornas underbara värld. Till slut fick jag möjlighet att köpa det som i mina ögon var graalen med stort G, det ikoniska och stilbildande fliegeruret från IWC. Har nu haft den 6 månader och börjar motvilligt inse att den inte får tillräckligt mycket kärlek (läs. tid på handleden) som jag trodde den skulle få. Väljer därför att skiljas från denna för att sikta mot nya mål...

Detaljerad teknisk info hittar du t.ex på Nymans hemsida. Men några grova fakta:
  • Har senaste versionen av deras in house-verk cal. 51111 inkl. nya konstruktionen som skyddar verket och kronan mot överdriven manuell uppdragning
  • 7 dagars powerreserve (168 timmar!) med indikator
  • Extremt kraftfull automatisk uppdragning – har aldrig sett en klocka som behöver en winder så lite som denna
  • Safirglas, skruvad krona och 60 m vattentålighet
  • Går strålande och senast jag kollade drog den sig ca +20 sek på en vecka, dvs mindre än 5 sek per dygn

Klockan är uttagen oktober 2015 och har alltså 1,5 år av garantitiden kvar. Skicket är absolut mint/som ny och hittar du en hairline på den så får du en kram av mig. (Den har tillbringat stor del av tiden liggandes i reseetuiet på mitt nattduksbord.)

Då jag valde att fullvärdesförsäkra klockan via Brookfield så finns även ett värderingsintyg från Nymans utfärdat den 30:e oktober där klockan är värderad till 136000:-.

OBS! Alligatorbandet är från 1:a april i år (drygt en vecka gammalt alltså!) och endast testats någon enstaka gång sedan det monterades på klockan. Fick bandet utbytt på garantin då gummisidan på första bandet började släppa varför IWC skickade ett nytt till mig via Nymans.

Observera även att detta är sista versionen som kommer tillverkas innan nya modellen kommer där 9:an är tillbaka på tavlan, markeringen vid kl.12 flyttas ner in i tavlan för att trängas med loggan och sist men inte minst då även med det tråkiga släta Santonibandet (dvs ej alligator som på mitt exemplar). Alla ändringar till det sämre enligt mig. Ta en titt på www.iwc.com och bedöm själv.

Precis allt som hänger med vid nyköp följer med: tags, skyddsplast, cert, polerduk, manualer, innerbox, ytterbox. MEN… utöver detta följer även lite extra godis med :):
  • Reseetui IWC original (nypris 900:- vill jag minnas) inkl kartong och kudde
  • Ett helt oanvänt IWC-brandat kortfodral från Santoni (nypris 800:) inkl påse och box
  • 22 mm ammostrap tillverkat av MickeJ här på forumet. Värde 600:-
  • IWC’s bok för modellprogrammet 2015 (går såklart att få gratis hos AD om man är trevlig)

Affären görs med fördel upp hos lämplig AD eller annan, för oss båda, säker plats. Och du som köpare är självfallet även välkommen att välja precis vilken AD som helst i Stockholm för kontroll av klockan (äkthet, urverkets välbefinnande, cert/garanti osv) om så önskas.

Så ta chansen att köpa den finaste Big Pilot du kan hitta med allt du kan tänkas behöva i tillbehörsväg, utan att behöva köpa osett eller på annat sätt köpa grisen i säcken! Ingen retur då klockan är i mint och under gällande garanti. Enda byte som kan vara aktuellt är en JLC Deep Sea Chronograph (ej vintagemodellen) i motsvarande skick. Affär görs med fördel upp F2F i Stockholm.

Ditt pris: 91900:- inkl precis allt! Nu 87900:- Vill du slippa allt extra godis kan vi räkna på ett annat pris. Är ni fler intresserade är det först till kvarn eller högstbjudande som gäller... och jag är inte omöjlig, så lägg ett bud via PM så får vi se! Referenstråd finns naturligtvis också.

Och så lite bilder då såklart... Ber på förhand om ursäkt för dålig bildkvalitet då långa dagar på jobbet gör att solljuset inte riktigt levererar inomhus på eftermiddag/kväll! Kan självklart skicka fler bilder om du så önskar! (Observera även att serienummer är bortretuscherade i datorn, men finns naturligtvis kvar på allt vad boett, kartong, cert osv heter!)

Läderboxen:
DSCF1849.jpg


Klockan. :)
DSCF1852.jpg

DSCF1853.jpg

DSCF1856.jpg

DSCF1858.jpg
IMG_6787.jpg


IMG_6786.jpg


IMG_6782.jpg


IMG_6783.jpg

IMG_6788.jpg

IMG_6789.jpg


Fullset: (på bilden saknas skyddsplasten och tags, vilket såklart följer med)
IMG_6795.jpg


Ytterbox:
DSCF1847.jpg


Lite godis...
IMG_6790.jpg


Ammostrap från allas vår MickeJ
IMG_6040.jpg


Ser ut såhär på handleden:
IMG_6047.jpg

Reseetui (kudde inuti) inkl. kartong:
IMG_6791.jpg


Oanvänd Santoni-korthållare med IWC-logo inkl. påse och box.
IMG_6792.jpg

IWC collection-boken (bild skamlöst stulen från nätet...)
IWC bok.JPG


Lite inspirationsbilder... visst vill du väl platsa bland dessa herrar?
GuardiolaBigPilot.jpg
LewisHamiltonBigPilot.jpg
LewisHamiltonBP.jpg
jason-statham-and-iwc-big-pilots-watch-gallery.jpg
 

Bilagor

  • IMG_6787.jpg
    IMG_6787.jpg
    68 KB · Visningar: 92
Senast ändrad:
Topp