• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Deployment Clasp

Whale

Cartier
2-Faktor
Hej,

Jag har beställt en ytterligare IWC till min samling, Pilots Chronograph (2017) med Santonis läderarmband. Jag har en IWC portofino som har orginal deloyment clasp, då jag mäter bredden på claspen uppgår den till 16 mm och inte 18....

Jag antar tyvärr att Santonis läderarmband, där claspen ska placeras, är 18 mm?

Någon som är kunnig ang mm för claspen för både portofino och Pilots chronograph?

Enormt tacksam för svar!
 

evki

Audemars
2-Faktor
Portofino och Pilot viklås har olika design på den synliga delen av låset, dock så liten är skillnaden att jag skulle nog köpt den som jag gillar mest. Men båda finns i 18mm storlek.
 

Whale

Cartier
2-Faktor
Tack för ditt svar! Men, finns det ngn möjlighet att hitta ngt annat band till Piloten som har 21mm vid uret och 16 mm vid claspen? (Så att jag inte behöver punga ut 5 extra tussar för en ny clasp)
 

Whale

Cartier
2-Faktor
Jag tänkte inte beställa ett IWC-band, tänkte mest på om det finns andra tillverkare av band som har sizen 21/16 ist för 21/18?
 
Topp