• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC eller JLC det är frågan.....

watchdreamer

Panerai
Har starka funderingar på att filippa bort en GP WW TC ref 49805 för att istället köpa antingen:

JLC Reverso Squarda ref 701847C alternativt en
IWC Portuguese ref IW371447

Två väldigt olika klockor, jag vet.....:)

Vad ska jag göra?
 

TKVF

Panerai
Hade jag valt hade jag tagit IWC, för att det är en "vanlig" klocka. Inte något man skall flippa runt. Vad har du mer i lådan?
 

M021

Rolex
2-Faktor
Har starka funderingar på att filippa bort en GP WW TC ref 49805 för att istället köpa antingen:

JLC Reverso Squarda ref 701847C alternativt en
IWC Portuguese ref IW371447

Två väldigt olika klockor, jag vet.....:)

Vad ska jag göra?

Nyköp eller beggat? Hade sparat ytterligare ett tag och siktat på en beggad IW500109, kanske inte vanligaste på begagnat marknaden men den det är det fan värt!
 

DrDre

Patek
Har starka funderingar på att filippa bort en GP WW TC ref 49805 för att istället köpa antingen:

JLC Reverso Squarda ref 701847C alternativt en
IWC Portuguese ref IW371447

Två väldigt olika klockor, jag vet.....:)

Vad ska jag göra?

Av de två skulle jag valt 3714. Om man däremot byter ut Reverso Squadran mot den klassiska "vanliga Reverson", skulle jag valt en Reverso Grande.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Rent spontant känns JLC roligare - men kanske inte skulle välja Squarda - utan snarare Reverso Grand Taille
 

Reize

Omega
Är Squadran med ref:n du skrev den svarta kronografen? I så fall IWC, alla gånger. Reversons elegans går förlorad i squadra-boetten och ännu mer så med svart tavla och kronograf.

Reverso Grande Taille, Reverso Duo eller Grande Reverso Calendar. Då snackar vi!
 

Sond

Patek
Jag gillar Reverso. Mycket. Men inte Squadran. Så jag säger som Reize Reverso Grande Taille, Reverso Duo eller Grande Reverso Calendar. Då snackar vi! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Squadran verkar onekligen inte såååå populär av alla.....hmm, kanske något att ta i beaktande.

Den är ju väldigt speciell på både gott och ont. Personligen gillar jag inte rektangulära klockor, men det är ju du som ska köpa, inte jag. Du har ju onekligen bra smak för klockor, så köp den som lockar dig mest.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Fina klockor, MEN hur är det nu egentligen...har IWC gått till In-house även på 3714-modellerna?
Innan hade de ju ETA...
 
Topp