• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWC Fliegeruhr Spitfire Chronograf (Ref. IW371705) [-6k 27/5]

laketwig

Patek
2-Faktor
Ursprungligen såld på julafton (!) 2009 i Belgien. Jag köpte den från en belgisk handlare i oktober 2013. Fullset sånär som på dom två ”verktygen” som används för att justera länken, men två tandpetare eller något annat spetsigt går lika bra. Den var då i absolut nyskick, så den måste ha använts mycket sparsamt fram tills jag köpte den. Har gått i rotation med mina andra klockor, så visst finns det något litet spår av användling nu, men den är fortfarande i mycket bra skick för att vara över sex år. För att undvika missförstånd nämner jag ändå följande:
  • Någon oundviklig tunn hairline på låset, länken, glasringen och boettlocket.
  • Små vridspår i några av urfasningarna på boettlocket.
  • En oförklarlig hairline mellan kronan och den övre pushern.
  • Sargen runt den nedre pushern har blivit lite matt på ovansidan.
Se bilder nedan, alla tagna idag utom dom tre sista.

Så vitt jag vet har klockan inte servats. Däremot ruckades den i december 2014. Vid det tillfället hade den amplitud mellan 280 och 300 beroende på läge och inget servicebehov på länge enligt urmakaren. Klarade givetvis 10ATM trycktest vid samma tillfälle. Kvitto finns på amplitud och trycktest. Har i år backat stadigt runt 4 spd. Kronografen nollställer perfekt!

Släpper den för (34.500) 28.500:- skickat med värde eller (34.000) 28.000:- jämnt om vi kan mötas i Östergötland, vilket jag skulle föredra. Om skickad, retur på din bekostnad inom 24 timmar efter mottagandet, givetvis i samma skick, om klockan skulle avvika från beskrivning/bilder. Ingen retur om FTF.

OBS! Nu även byte mot Black Bay på länk (alla färger) eller Sinn EZM13 på länk. Bytesvärde 30k!

Mina referenser hittar du här:
https://klocksnack.se/threads/laketwig.12189/
Tack KS för annonsplats!

IWC S - 1.jpg

IWC S - 2.jpg

IWC S - 3.jpg

IWC S - 4.jpg

IWC S - 5.jpg

IWC S - 6.jpg

IWC S - 7.jpg

IWC S - 8.jpg

IWC S - 9.jpg

IWC S - 10.jpg


Lite äldre bilder:
IWC - 5.jpg

IWC S 2015-09-05.jpg


Kattallergiker varnas ... :D
IWC - 7.jpg


Edit: Glömde lägga till en bild på den svaga men snygga lumen ... :banghead:
IWC S lume (fin).jpg
 
Senast ändrad:
Topp