• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC - hjälp med ID.

Marcus.J

Basic
IMG_0017.JPG
Hej KS!

Hittade denna lilla godbit när jag rensade lite.
Har försökt googla, Chrono24a och söka på KS efter mer information om denna klocka. Dock utan framgång.
En gammal IWC från 70?? Som mäter 39mm utan krona.
Finns ingen mer information på klockan än det ni ser. Tyvärr har jag ingen möjlighet att själv öppna den.

Är det någon som vet mer om denna klocka? En referens?
Tavlan har ju blivit rätt dassig. Vill gärna behålla den men ska man skicka för renovering eller är det att sabba ev värde? Och är det något värde öht?

Tack på förhand och fortsatt trevlig helg!

IMG_0017.JPG
Hej KS!

Hittade denna lilla godbit när jag rensade lite.
Har försökt googla, Chrono24a och söka på KS efter mer information om denna klocka. Dock utan framgång.
En gammal IWC från 70?? Som mäter 39mm utan krona.
Finns ingen mer information på klockan än det ni ser. Tyvärr har jag ingen möjlighet att själv öppna den.

Är det någon som vet mer om denna klocka? En referens?
Tavlan har ju blivit rätt dassig. Vill gärna behålla den men ska man skicka för renovering eller är det att sabba ev värde? Och är det något värde öht?

Tack på förhand och fortsatt trevlig helg!
Trevlig klocka, som absolut har något värde, även om tavlan sett bättre dagar. 39 mm utan krona låter väldigt stort?! Hade själv haft denna på 35 mm med kaliber 853...

Tillbaka
Topp