• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC hos NK Juvelsalong

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Men de har nog gått från att stått i ett undanskymt hörn till mer central plats. Bra där, NK.

Att de stått i ett hörn innan stämmer men det var precis vid ingången så inte så undanskymt men de är mera exponerade nu. Däremot så har de IWC klockor jag har tittat på legat lite väl hög i pris på NK jämfört med Nymans (och Nymans är inte kända för att pressa priserna)
 
P

Philippe Stern

Guest
Att de stått i ett hörn innan stämmer men det var precis vid ingången så inte så undanskymt men de är mera exponerade nu. Däremot så har de IWC klockor jag har tittat på legat lite väl hög i pris på NK jämfört med Nymans (och Nymans är inte kända för att pressa priserna)

Det är bättre nu i alla fall. Listpris är som handlarnas skyltar på Hötorget. Det är där ifrån man börjar pruta. Sen kan det bara gå neråt. Dock inte "halva pris".
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det är bättre nu i alla fall. Listpris är som handlarnas skyltar på Hötorget. Det är där ifrån man börjar pruta. Sen kan det bara gå neråt. Dock inte "halva pris".

Det är sant, men den erfarenhet jag har av NK så går jag hellre till någon annan handlare. De brukar vara väldigt dryga säljare där, om det inte har blivit bättre den senaste tiden.
 

demondave

Rolex
Köpte min IWC där, även om det börjar bli ett tag sedan. Visste ju vad jag skulle ha, och dom satt på sista exet hos AD i Sverige, så var ju ingen utmaning för säljaren. Men mycket trevligt bemötande och rimlig prislapp, så i mina ögon funkade det bra att handla där.

Med större utbud ska jag absolut titta in härnäst jag är i Kungl. Hufvudstaden.
 

Ebbot

Cartier
Eh?
"Den 42.3 millimeter tunna klockan har enastående mekaniska egenskaper och är perfekt utrustad för daglig användning. En IWC tillverkas i 51011 kaliber inklusive en datumdisplay, ett Pellaton lindningssystem och en sju-dagars gångreserv. "

Jag förstår inget. :)
 

fredrikb

Cartier
Eh?
"Den 42.3 millimeter tunna klockan har enastående mekaniska egenskaper och är perfekt utrustad för daglig användning. En IWC tillverkas i 51011 kaliber inklusive en datumdisplay, ett Pellaton lindningssystem och en sju-dagars gångreserv. "

Jag förstår inget. :)


Goddag yxskaft. Helt obegripligt, har de kört det i google translate?

Nåväl, de har sålt IWC och varit exponerade precis vid ingången, så i min mening ganska bra. Men de kanske expanderar modellutbudet lite (de har dock haft alla de "vanligaste" modellerna i olika utföranden så det har varit ganska bra.

Att förhandla pris är svårt, jag har försökt ett par gånger och det har varit som att vrida blod ur en sten. Däremot kör de någon gång per år en medlemskväll när de kör 20% rabatt på hela sortimentet. Köpte själv en portofino med 20% rabatt för ett par år sedan.

Men de kan absolut ingenting om klockor, är min generalisering utifrån alla jag träffat där.
 

Apansson

Torpare
Lyckades pruta ganska bra på NK jag - tror det beror på vem man pratar med. Servicen är trevlig, dock är alla säljare sjukt okunniga.
OnT : aha, så det var det de pysslade med i hörnet när jag var där i måndags som hastigast!
 

Isodor

Audemars
Hade de varit lite mer kunniga och tillmötesgående så hade de nog sålt en hel del mer med tanke på kunderna. Måste ju vara varje butiks dröm..
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Tycker dom är bra på just juveler, ringar mm alltid fått grym service och viss prutmån, sen gillar jag att det är lätt att knalla runt, trevlig och tillmötesgående personal med helt okunnig ang klockor tyvärr..

// Danne
 

NK Juvelsalong

Breitling
Hej Klocksnack.

NK Juvelsalong vill bjuda in er IWC-fans till vår nya IWC shop-in-shop fredag 16 januari mellan kl 16:00 - 18:00. Vi bjuder er "klocksnackare" på ett glas champagne och ni möter bland annat vår IWC-expert Bojana Raca som ni kan prata klockor med i allmänhet eller IWC i synnerhet. Ange att du kommer från Klocksnack när du anländer. Välkomna.
 
Hej Klocksnack.

NK Juvelsalong vill bjuda in er IWC-fans till vår nya IWC shop-in-shop fredag 16 januari mellan kl 16:00 - 18:00. Vi bjuder er "klocksnackare" på ett glas champagne och ni möter bland annat vår IWC-expert Bojana Raca som ni kan prata klockor med i allmänhet eller IWC i synnerhet. Ange att du kommer från Klocksnack när du anländer. Välkomna.

Kul, kanske dyker förbi...
 

Apansson

Torpare
Hej Klocksnack.

NK Juvelsalong vill bjuda in er IWC-fans till vår nya IWC shop-in-shop fredag 16 januari mellan kl 16:00 - 18:00. Vi bjuder er "klocksnackare" på ett glas champagne och ni möter bland annat vår IWC-expert Bojana Raca som ni kan prata klockor med i allmänhet eller IWC i synnerhet. Ange att du kommer från Klocksnack när du anländer. Välkomna.

Trevligt initiativ, får se om man har möjlighet att dyka förbi.
 
Topp