• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingeneur Silberpfeil

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Mitt första recenscions inlägg så va snälla nu!
Även skrivet på mobiltelefon så ber redan nu om ursäkt för diverse stavfel!
För mig handlar ett klockköp och ifall jag skall trivas med en klocka nästan uteslutande av en känsla och den känslan är riktigt bra när jag trär på mig ingyn!
Modell IWC ingenuer silberpfeil chrono
Min första IWC någonsin!
Ref: IW378505
Limiterad till 1000ex per färg!
Powerreserv-68 timmar
Släpptes med silvrig och brun tavla, en homage till racingbilen med samma namn, Silver Arrow från mercedes benz!
Urverk: inhouse Caliber 89361
Vattentät-10atm
Bygger på samma modell som chronograph racer
45mm stor! (Bärs ännu större)
Släpptes på SIHH 13 om jag inte fått fel info!
Listpris- 13100$
Band-gummi med brunt alligatorcoating!
Boxen- enorm! Stor som en skokartong! Känns lyxig innehöll verktyg osv
Nu till klockan!
+
Finishen är helt otrolig, älskar designen
Komplikationerna! Är barnsligt förtjust i klockor med många komplikationer, blir dock ett litet helvete när man roterar(påminnelse att jag måste köpa em winder)
Känslan och närvaron på klockan är helt grym!


Tavlan- ser på håll och när ljuset inte ligger på helt vit/silvrig ut, men en liten vrickning med handleden så exploderar den!
Bandet! Gummi med snyggt brunt alligatoromslag-bästa av två världar!! genialiskt! Kommer dock bli helt optimal på länk!
Kommer dock köpa en länk till den omedelbums, tycker iwc länkarna är världsklass!
Inte överdrivet tung!
Baksidan! Inskriptionen "one of 1000" och avbilden på racerbilen! Mumma!


Minus-
Den är i absolut största laget!
Bär lite större än sina 45 i och med integrerad länk!
Optimalt hade vart 42mm
Kronografknapparna! Jag vet inte vad jag tycker om dom ännu! Pedalerna kanske växer på mig:) kul är dom men så snyggt vet jag inte!

Sumnering! En superklocka i min smak som sticker ut något enormt!
Är extremt glad att jag gjorde det köpet och hade trånat efter den en längre tid!
Och som sagt känslan! Tror den kommer finnas i min samling länge länge, för det listpriset tycker jag det är extremt mycket klocka för pengarna! Var inne på att inhandla AP roo innan men tycker denna helt klart är i samma klass trots hälften av priset! Sen att den är limiterad och ovanlig, det gör ju mig extra faschinerad!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
 
Senast ändrad:

vonhall

Rolex
Tack för trevlig läsning! Riktigt snygg klocka som jag tyvärr inte haft nöjet att se på riktigt. Dock så hade den gärna fått vara någon mm mindre för min del!
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Tack för du delar med dig! Det ser ut som en fantastisk klocka, jag uppskattar verkligheten boettformen på gamla Ingyn. Urtavlan verkar också vara något alldeles särskilt.

Synd den är så biffig.
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Tack för du delar med dig! Det ser ut som en fantastisk klocka, jag uppskattar verkligheten boettformen på gamla Ingyn. Urtavlan verkar också vara något alldeles särskilt.

Synd den är så biffig.
Japp jag med! Genta var ju ett geni på design så oerhört synd att dom gick tillbaks till runda formen!
 
Senast ändrad:

mega

Rolex
Grym design och sjukt läckra detaljer på den där, grattis!
Är tavlan i metall? Älskar finishen som ser ut som "frässpår".
Har en Ingy 3239 och håller helt med om kvalitetskänslan.
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Grym design och sjukt läckra detaljer på den där, grattis!
Är tavlan i metall? Älskar finishen som ser ut som "frässpår".
Har en Ingy 3239 och håller helt med om kvalitetskänslan.
Ingen aning men det tror jag inte! Ja, sjukt välbyggd, riktigt högkvalitet och väldigt mycket klocka för den relativt "lilla" pengen
 
Topp