• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWC Ingenieur 3228 mot 3227

JohanK

Omega
[Tack till alla som ville köpa klockan. Jag har bestämt mig för att inte sälja den utan försöka byta till en 3227 eller någon annan stålklocka.]

Jag har ett ex. av den fina och ovanliga IWC Ingenieur 3228. Klockan är föregångaren till dagens populära 3239 - båda mäter 40mm - men till skillnad från 3239 har 3228 ett automatiskt inhouseverk (80111) samt glasbaksida.

Min klocka kommer utan tillbehör och i använt skick. Förutom ett djupare nagg i metallen ovanför kl. 11 kan klockan säkert återställas till nyskick genom en polering då kanterna är fina och skarpa (enligt mig).

Jag vill främst byta mot storebrorsan 3227 eller annan stålklocka (kanske en Exp.II eller nyare Datejust). Skicket på din klocka är inte så viktigt - inte heller fullständiga docs och låda. Däremot förstår jag värdet av tillbehör och är beredd att lägga pengar emellan om det skulle behövas.

Jag är ny som säljare (bytare?) på forumet och vill göra affären f2f i Stockholm med omnejd. Eftersom affären görs upp "på plats" gäller inga returer.

Bytesvärde 30 tkr

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp