• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWC Ingenieur 3228

KTS69

Omega
Pris
40000
Returpolicy
Ingen retur
Bilder Skickat
  1. Ja
02.JPG

Klokken som selges er en ganske sjelden IWC Ingenieur. Den absolutt fineste Ingenieuren som finnes, i mine øyne. Modellen antas å være produsert i kun 500-600 eksemplarer rundt 2007/2008. Bare IWC vet nøyaktig antall. Den ble laget for å teste ut markedet for en 40 mm Ingenieur. Klokken har et nydelig in-house urverk og ikke ETA som ble brukt på den langt vanligere IWC 3239 Ingenieuren som kom senere.

Merke, modell og år:
IWC Ingenieur 3228, fra 2007/2008

Spesifikasjoner:
Modellnummer: 3228
Verk: IWC in-house cal 80111
Gangreserve: 44 timer
Kassediameter: 40mm uten krone
WR: 120m

Tilstand:
Klokken er svært pen! Den skal aldri ha vært polert i følge forrige eier, og det tror jeg stemmer. Her er alle kanter på kassen vel bevart og skarpe. (En polering ødelegger fort noen av de mange "skråkantene" man finner på kassen.) Kassen og lenken har hairlines som vist på bildene, men jeg synes tilstanden er svært bra! Det finnes et bitte lite hakk oppe kl 11 på kassen, som vist på bildene. Jeg vil si den er lite sjenerende, og ikke noe jeg tenker over.
Lenken er også meget pen og uten antydning til strekk. Den har IWCs fantastiske system for fjerning av ledd :) Enklere blir det ikke. Samme gjelder å ta av lenken og sette på rem. Gjort på sekunder.
Urverket går perfekt med et avvik målt til +1 sek pr døgn (ved forrige sjekk.)
Klokken var på service våren 2017.

Dokumentasjon og historikk:
Kun klokke - kommer uten boks eller papirer, bortsett fra dokumentasjon på service i 2017. Kjøpt av GG på klocksnack for et år siden.

Bæreredskaper:
Klokken kommer på originallenken som er meget pen og uten antydning til strekk. Lenken er rommelig på mitt 18,5cm håndledd, og det finnes et ekstra halvt ledd.

Linker:
Flotte bilder av en identisk klokke:
https://acwatchblog.wordpress.com/gallery/iwc/iwc-ingenieur-3228/

Sted:
Klokken befinner seg i Norge, men jeg kan møtes i Tucksfors eller Svinesund, eller kan sende.

Bytte:
Ønsker helst byttehandel med klokke av ca samme verdi eller lavere, men litt opp går også bra. Spesielt interessert i Panerai, Tudor, Oris, Omega og Rolex.

Jeg har noen GG-referanser i min referens-tråd, og mange referanser på norske tidssonen.no. PM meg!
04.JPG
06.jpg
08.jpg
10.jpg
12.JPG
14.JPG
16.JPG
18.jpg
20.jpg
22.JPG
24.JPG
26.jpg
28.jpg
30.jpg
32.jpg
34.jpg
36.JPG
38.jpg
40.jpg
42.jpg
44.jpg
46.jpg
 
Senast ändrad:
Topp