• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC ingenieur 3239 eller Rolex Milgauss (grönt glas)? Tips och tankar välkomnas!

Rivalen

Rolex
Kan inte bedöma kvalite eller nåt annat än utseende och det är verkligen "hårt i mål" som dom säger i travlopp. Gillar bilderna på IWCn och gillar visaren på M, men aldrig sett dem IRL. Vilken jag än hade valt så hade jag nog blivit nöjd fast av olika skäl. Båda gär lite under radarn fast de har personlighet. Nä, det blev "dött lopp" för mig. Lycka till med ditt val.
 
Skulle gått på millgauss, det är en helt klart skyggare och mer stilren klocka än ingyn enligt mig. Dessutom sitter det ett bättre urverk i millgaussen så för mig skulle valet vara enkelt.

Men ingyn är också en otroligt vacker klocka, så vad du än väljer kommer du bli väldigt nöjd!

Lycka till! Skall bli intressant att se vilken du väljer! :)
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ingyn så klart! Grym länk, snygg på gummi och fantastiskt snygg. Gentagener!
Här är lite pics på min svarta
Fotor_143950052564140.jpg
Fotor_142943131000964.jpg
Fotor_143950021534475.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Milgauss är en kul klocka.
Men den har ingenting emot Ingenieur anser jag.

Ingy alla dagar i veckan!
Dock, anledningen varför jag inte köpte en Ingy som jag verkligen ville göra är att jag tycker det är en "lite på vägen AP RO". Alltså, ett steg som man tar innan man vågar köpa en AP RO, men att man tillslut hamnar där ändå.
Så hade det blivit för mig vet jag så jag skippade Ingy och tog steget till AP RO direkt.

EDIT: så nu att du redan har köpt Milgauss. Sorry, du är biten. Nu kommer du sukta efter en Ingy och snart köpa en sån med. Det är bara att ge upp direkt och köpa en Ingy också så kan du gå vidare och sukta efter en tredje klocka ;)
 

Greven

Audemars
Jag köpte en Milgauss men kan inte släppa ingyn så det får bli att pantsätta sin själ och köpa ingyn oxå...
Har någon en till salu?
PS. Hur lägger man ut bilder här? Tänkte visa mitt fina ur..
Ha ha ha...ja lika bra att köpa bägge så slipper du välja. :)

Bilder: Ett tips är att ladda upp i Photobucket (gratis) och sedan så kopierar du in länk i ditt inlägg där du vill ha bilden. När du klickar på Svara så dyker bilden upp i inlägget.

Kolla Köp och Sälj, där kanske det ligger någon IWC ute till försäljning.
 

OscarTäby

Breitling
Bägge är ruskigt bra alternativ, stod själv inför samma val, föll slutligen på en Milgauss med svart tavla och orange visare.
 
Topp