• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur 3239

Oddset

Cartier
Någon som slagit till?

Ing_Aut_Rubber_FB.jpg
 

carlanton

Audemars
Jag tror att många tycker den är för dyr för att sakna in house-verk. Fast om man vänder på det är det ju också en väldigt billig klocka för att (nåja) vara signerad Gerald Genta. Dessutom är IWC's verk för tjocka, och halva grejen tycker jag är att den är så pass tunn. Med ett finare ver hade den både blivit svindyr, ömtålig och gett fruktansvärd serviceångest ett par gånger per decennium. Jag tycker om den, men hade jag haft de pengarna att lägga på en ny klocka hade jag hellre köpt en Submariner. Om några månader borde de ju börja ploppa upp på begagnatmarknaden, kanske någon slår till då?

När kom gummibandet? Har bara sett den på länk tidigare.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag tror att många tycker den är för dyr för att sakna in house-verk. Fast om man vänder på det är det ju också en väldigt billig klocka för att (nåja) vara signerad Gerald Genta. Dessutom är IWC's verk för tjocka, och halva grejen tycker jag är att den är så pass tunn. Med ett finare ver hade den både blivit svindyr, ömtålig och gett fruktansvärd serviceångest ett par gånger per decennium. Jag tycker om den, men hade jag haft de pengarna att lägga på en ny klocka hade jag hellre köpt en Submariner. Om några månader borde de ju börja ploppa upp på begagnatmarknaden, kanske någon slår till då?

När kom gummibandet? Har bara sett den på länk tidigare.
Fast just 3239 är inte ritad av Genta, så det argumentet köper jag inte. Iwc's ingenieur har inte hållt sig lika nära sina rötter som tex royal oak, som fortfarande är väldigt lika gentas original
 

carlanton

Audemars
Fast just 3229 är inte ritad av Genta, så det argumentet köper jag inte. Iwc's ingenieur har inte hållt sig lika nära sina rötter som tex royal oak, som fortfarande är väldigt lika gentas original

Därav mitt "nåja". Jag tycker hur som helst att den är snyggare och mer originell än originalet, som mest ser ut som en sönderpolerad Royal Oak med en sönderpolerad nautiluslänk.
 

jabla

Sarlacc
Har varit och provat den, med skön tyngd och lagom storlek satt den väldigt fint på min arm.
Kanske blir en när de börjar dyka upp begagnade.
 

demondave

Rolex
Den på länk är en våt dröm, måste passa på att testa den på armen när tillfälle ges. Har en känsla (och förhoppning) att den bär större än sina 40 mm.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Här är en bild ifrån när jag provade den hos AD i Toronto, skulle säga att den bär ungefär lika stort som en SubC, dock är den tunnare på höjden.

X9csiEe.jpg
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
såg en video om den för nån timme sen. roligt att tråden bumpades.


tycker att den är väldigt trevlig och prisvärd. iaf om kikar på chronos24 så är det kring 30k-40k.

40mm x 10mm är ju hur trevlig som helst. men varför kronskyddet??? kör på stilrent, tycker att den är överflödig där.

passar på och slänger in 46mm-varianten. 15mm med iwc in-house. så får ni se vad jag tycker om den. inte min bild. önskar man större handled eller mindre klocka? :confused:
ingenieur_zps63aa681b.jpg
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tar och bumpar den här. Är galet sugen på en 3239-06 - någon som har något att säga om denna ref? Hur är den? Har bara provat den som snabbast och gillade känslan.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Topp