• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur Automatic AMG Black Series Ceramic "IW322503"

Dukie

Breitling
Tjena,

Första inlägget för mig. Alltid gillat klockor och skall nu investera i min första "riktiga" klocka.
Har snurrat runt bland olika märken och modeller och läst en hel del intressanta trådar här på forumet.
Mitt val lutar åt rubriken och vill gärna få lite synpunkter kring märke/modell av er som har lite mer koll på klockor än mig.

Vill ha en stryktålig bruksklocka som jag kan duscha/bada träna med. Skall fungera till både vardag och fest.
Är en sådan som sällan tar av mig klockan varför läderarmband och mer "klassiska fin klockor" går bort, vill inte heller ha en med stållänk, eller utan svart urtavla.

Har testat den bruna, dock inte den svarta som jag tänkt köpa.
Det enda som får mig att tveka lite är storleken (bär idag 44mm, vilket känns bra.)

Tacksam för synpunkter!
ATT00002.jpg
IWC-Ingenieur-AMG-Black-Series-Ceramic-Watch.jpg
 

demondave

Rolex
Stilmässigt en smaksak. Tror inte jag hade gillat den svarta på min arm, men den är sjukt snygg! Tycker du ska köra, alltid kul med något som sticker ut, både som icke varandes Rolex här och rent färgmässigt ;)

För dina behov kan dock inte en IWC gå fel över huvud taget. Ingyn låter som helrätt klocka för dig.
 

n1tro

Panerai
Hmm utan läderband, men ingen stållänk. Då är det gummi kvar, i princip? Ingenjören görs ju med gummi också, så då kanske du kan kika på gummiutbudet där gummi är standardalternativet. Sen kanske man kan köpa med stål men montera dit gummi - vet dock inte hur pass det lirar ihop med själva modellerna (är inte helt insatt i ingenjörsutbudet hos IWC). Men om man nu måste flika in - har du kikat på 214 270 Rolex? Där har du stållänk, men en klocka som faktiskt fungerar till precis allting du nämner.

Mvh
 

JayJay

Rolex
Tycker det är ett kanonval av klocka. Hade själv dock gått på 3239 men det är ju en högst personlig preferens. Jag säger: Åk!
 

Dukie

Breitling
Hmm utan läderband, men ingen stållänk. Då är det gummi kvar, i princip? Ingenjören görs ju med gummi också, så då kanske du kan kika på gummiutbudet där gummi är standardalternativet. Sen kanske man kan köpa med stål men montera dit gummi - vet dock inte hur pass det lirar ihop med själva modellerna (är inte helt insatt i ingenjörsutbudet hos IWC). Men om man nu måste flika in - har du kikat på 214 270 Rolex? Där har du stållänk, men en klocka som faktiskt fungerar till precis allting du nämner.

Mvh
Rolexen är bra stygg i svart men har lite skygglappar i detta nu...

Prislappen ligger på 97300 i butik.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
En svart klocka till alla tillfällen hade jag tyckt varit svårt att lyckas med. Kolla in 3227 med kevlarbandet. Grym kombo
 
Topp