• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWC Ingenieur Vintage 323301 - Prisbump

Pris
31000
Returpolicy
24h
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej!

Till salu är en IWC Ingenieur Vintage 323301 från 2010.

Prisbump 34 000 --> 31 000

Jag köpte klockan av min far och har haft den ett par månader. I tuff konkurrens med andra klockor har IWC:n tyvärr inte fått den tid på handleden den förtjänar. Därför väljer jag att sälja den.

Klockan har använts i rotation med andra klockor sedan den köptes (av min far) och har aldrig servats. Den har slitage därefter. Särskilt den polerade bezeln har mindre repor och två lite mer synliga vid kl. 10 samt mellan kl. 13 och 14. Min lekmannabedömning (efter att ha fått klockor polerade vid service tidigare) är att samtliga går att polera bort. Inga repor i glaset, men dammkorn på bild nr. 2. Jag har mätt gångavvikelsen för ett dygn till -4 sek liggandes med tavlan upp.

Jag låter bilderna vara del av beskrivningen, men vill gärna passa på att lyfta vad jag uppskattar mest med klockan. Den svarta tavlan har ett vackert djup och uppfattas i vissa ljus att vara mörkblå. Den är enkel att bära både till uppklätt och mer casual. Modellen tillverkas inte längre och är en udda fågel som jag sett få andra bära. Kombinationen av en stor avskalad tavla och de bredare svärdsformade visarna bildar en riktigt fin balans för helhetsintrycket.

Full set med inköpskvitto, box och böcker.

Viklås och nytt armband (krokodil) köptes 2015. Originalbandet medföljer. Som synes på bild är originalbandet mer slitet än det band som sitter på.

Diameter: 42,5mm

Tjocklek: 14,5 mm

Gångreserv: 44H

Klockan kan skickas efter betalning alternativt genomföras i Norrköping eller Stockholm.

Stort tack till Klocksnack för möjligheten att annonsera och för allt ert arbete.


IMG_2831.jpg
IMG_2829.jpg

IMG_2761.jpg
IMG_2819.jpg
IMG_2823.jpg
IMG_2833.jpg
IMG_2834.jpg
IWC.jpg
 

Bilagor

  • IMG_2830.jpg
    IMG_2830.jpg
    242.8 KB · Visningar: 10
Senast ändrad:
Topp