Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är så fin! Hoppas på en 36mm på W&W. Skulle sitta som en smäck på min handled.Tillbaka från garanti service. Tack Nymans ur för bra service. Favoritklockan tillbaka.
![]()
Snyggt! Hur upplevs den?IW324010
![]()
Tack! Lika bra som jag hade hoppats.Snyggt! Hur upplevs den?
Har inte spanat lika länge som dig, men blivit väldigt sugen på att prova antingen IW324010 eller IW3253 (Mark XV).Tack! Lika bra som jag hade hoppats.Har spanat på exakt den här referensen i snart två år, så till slut var jag tvungen att slå till. Den har det mesta av det jag tyckte var viktigt: midsize, helborstad, följsam länk, tunn med nedåtböjda bandhorn, mattsvart tavla och matchande datumskiva, skruvad krona och tål att simmas med. Du som har en AT36 skulle känna igen dig i känslan, men den här bärs faktiskt snäppet nättare, vet inte riktigt vad det beror på.
Hänger icke med. Vad menas med pillrigt med sin precision?Om bara den här urverket inte vore så pillrigt med sin precision, skulle det vara en verkligt bra EDC.![]()
Buren på handleden presterar den stabilt +4 sekunder per dag. Tillbaka i sin låda kan den i genomsnitt dubbelt så mycket, och placerad i en uppdragningsanordning presterar den på -10 sekunder. Endast på handleden presterar den konsekvent och uppvisar repeterbara avvikelser.Hänger icke med. Vad menas med pillrigt med sin precision?
Då förstår jag. Det sistnämnda känns viktigast för mig även om det såklart är nice att den även presterar på andra plan. Min ligger på ca +0,5-1 sek dygn på handleden.Buren på handleden presterar den stabilt +4 sekunder per dag. Tillbaka i sin låda kan den i genomsnitt dubbelt så mycket, och placerad i en uppdragningsanordning presterar den på -10 sekunder. Endast på handleden presterar den konsekvent och uppvisar repeterbara avvikelser.
Asfin!![]()
Provade denna idag. Satan vilken grym! Tycker nästan denna kändes mindre än min eftersom den är tjockare. Helt klart en drömklocka.
Jag blev också lite sugen. Jag frågade om det gick i butiken och han trodde det, förutsatt att man byter bandstift, detta band har snabbfäste. Spännet såg likadant ut.Asfin!
Har funderat på att sätta det gröna gummit på IW500401 men känner mig osäker om den ser epa ut. Har inte hittat något snyggt grönt nylonish som känns rätt.
Jasså, jag trodde bara snabbfästena fanns till 43:an och XX.Jag blev också lite sugen. Jag frågade om det gick i butiken och han trodde det, förutsatt att man byter bandstift, detta band har snabbfäste. Spännet såg likadant ut.
Vilken ref är detta?Dagens...
![]()
Ref 3506 från 1990-ishVilken ref är detta?![]()
Sweetspot!IW324010
![]()
Gillar den skarpt. IWC brukar vara lyhörda så förhoppningsvis kommer det ngtNya Pilot's 36. Lite charmig, men inte för mig. Synd att det inte finns någon länk att köpa till. Fina proportioner och kul med en LPP. Kommer i denna färgkombination med blå tavla, blått kalvläder och guldvisare. Hade gärna sett ett viklås åtminstone.
![]()
![]()
Håller med! IWC va lite utav vinnare, av de märken som faktiskt är möjligt att köpa utan att vara super VIP. Eller det kanske va hela Richemont gruppen som vann, många bra släpp därifrånBra släpp från IWC idag. 19 klockor är inte dåligt. Det brukar komma fler släpp under året, så det finns ännu mer att se framemot gissningsvis. Gillar dessa två bäst:
https://www.iwc.com/eu-en/watches/pilot-watches/iw389410-pilots-watch-chronograph-41-le-petit-prince
Nytt in?
Jajamen, fick hem den för en vecka sen eller såNytt in?
Fin! Du var snabb, till och med jag ville köpa den trots att jag redan har enJajamen, fick hem den för en vecka sen eller så![]()
Ja man har ju två handleder av en anledning! Så klart du ska ha en på högern ocksåFin! Du var snabb, till och med jag ville köpa den trots att jag redan har enhaha