• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Cipover

Omega
Guld.

_A183662.JPG
_A183654.JPG
Fet! Och rotorn är en trevlig touch.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Baksidan ger att det är 40mm. Men vad det är för band och clasp får Carlm svara på :)


Svårt att se, men är det en 36mm @carlm har på brickan i bilden ovan? Funderat på att skaffa en deployant till MkXVII, men 36mm-varianten lär ju ha en 16mm clasp.

Bandet på min är ett mocka från @Feskarn och deployant är ett eBay-fynd helt utan provinsens dessvärre. Det var i billigaste laget så ska erkänna att jag inte undersökt allt för noga gällande ursprunget..

Edit: och ja, den är 40mm, XVIII PP
 
Senast ändrad:

allincall

Breitling
Hallå gott folk!

Står i val o kval mellan en lite äldre IWC Top Gun kronograf från 2008 eller liknande begagnad och en helt ny Pilot's watch chronograph spitfire 41mm från 2020(IW387901).

Ungf samma pris på dom. Är nog lite mer förälskad i Top Gun modellen. Men hur hade ni resonerat?

Är båda två riktigt bra klockor?
 
Senast ändrad:

sir alex

Panerai
Hallå gott folk!

Står i val o kval mellan en lite äldre IWC Top Gun kronograf från 2008 eller liknande begagnad och en helt ny Pilot's watch chronograph spitfire 41mm från 2020(IW387901).

Ungf samma pris på dom. Är nog lite mer förälskad i Top Gun modellen. Men hur hade ni resonerat?

Är båda två riktigt bra klockor?
Den ena är ju en riktig bjässe med rejäl höjd dessutom men om du gillar det och kan bära upp det så är nog en Top Gun lite roligare.
 

mao

Cartier

40CA3A8A-A209-47B4-B25F-CFE878A38AEB.jpeg
6F9AE4D6-03AC-4FAB-9545-E8287549B94F.jpeg
Vet inte om det syns så bra. Men det finns en fläck i glaset som ser lite mörk ut. Typ som tumavtryck eller fett. Vid klockan nio. Vad kan det vara? AR coating som lossat? Går inte att putsa bort.
Riktigt fin, har använt min ingy mycket i sommar :)

Polerar du bort det där försvinner AR från ovansidan vilket är trist - hoppas AD kan fixa något under servicen! Jag har en pytte-repa i iitt glas, och ADn sa cirka 2000:- för glasbyte (jag ville inte polera bort eftersom ARen är helt grym på den där)
 

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Sitter o suktar efter nytt. Någon som kan ge feedback på gamla Ingenjören? Hur är kvalitetskänslan? Bifogar lite stulna bilder från insta..
DA04F189-2BE4-45F6-A51D-A7B15886AC6A.png
7289E338-057D-4D4D-926D-8CED386F9BA4.jpeg
 
Topp