• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Le Petit Prince: Hur länge lyser visarna?

DDS DS

Breitling
Hej!
Jag är lite nyfiken på en IWC Le Petit Prince men är samtidigt tveksam till det här med självlysande visare. Kan någon svara på hur länge de är självlysande efter det att de exponerats för ljus?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Jag kan inte svara för hur länge den lyser, men IWC har i regel rätt OK lume.
Prinsen har dessutom hyfsad mängd luminova applicerad, så torde vara klart avläsbar morgonen efter ordentlig laddning.

Lånad bild från nätet

ezImhKO.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Hej!
Jag är lite nyfiken på en IWC Le Petit Prince men är samtidigt tveksam till det här med självlysande visare. Kan någon svara på hur länge de är självlysande efter det att de exponerats för ljus?
Ingen koll på denna modell men det beror på hur länge dem exponeras för ljus.
 

Forkylt

Omega
Tja, visarna kan man se nån timme men, inte hela vägen till morgonen. Lumen på tavlan är betydligt svagare än det på visarna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan inte svara för hur länge den lyser, men IWC har i regel rätt OK lume.
Prinsen har dessutom hyfsad mängd luminova applicerad, så torde vara klart avläsbar morgonen efter ordentlig laddning.

Lånad bild från nätet

ezImhKO.jpg
Beror väl på vilken modell han menar, finns väl många prinsar varav den senaste är en 36mm MARK?
 
Topp