• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC-museum

Airbus

Guld
Friends Of KS
So, har några dagar i Schweiz. Avhandlat Omega. Rätt coolt och inga problem att köpa en Moonswatch utanför... Nu funderar jag på om det är mödan värt att åka två timmar västerut till IWC som tydligen har ett litet museum, och sen 4 timmar tillbaka till Geneve? Jag är en IWC-kille - men någon som varit där? Förutom tid-museet, andra skarpa tips här? Vore så tacksam för inspel.

20230316_162531.jpg
20230316_145843.jpg
20230316_154349.jpg

Besökte du IWC? Jag var där 2019, tyckte det var värt turen. Omega är betydligt större, däremot var IWC mer fabriksnära. De har också en shop med alla modeller.

Jag har besökt bägge Aug 2021 men Schweiz-besöket är väl historia nu? Har man vägarna förbi Schaffhausen som vi hade är det värt ett besök, supertrevlig personal och shop men lite opersonligt om man inte är inläst nörd. Omegas museum tilltalar såväl nördar som ickenördar rätt klart mer (jag resp min fru). Omega har också shop numera så där är det väl jämt skägg tycker jag. Utbudet i resp shop’ar slår allt annat jag besökt så bara det är ju värt ett besök.

Schaffhausen var fint och skulle gärna återvända för att kolla in mer av staden, besöket blev bara ett par timmar in till IWC i centrum. Bienne är väl inte i topp av Schweiz vackra städer IMO.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp