• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Iwc, patek och zenith störst

nissehult

Patek
2-Faktor
1. Denna fantastiskt vetenskapliga studie baserar sig på hur folk har sökt på internet. Söker inte folk på Rolex?
2. Datat kommer från Digital Luxury Group. DLG har en division som hjälper till med digital marknadsföring och kommunikation för företag som IWC och Tag Heuer... Need I say more?
 
C

China

Guest
1. Denna fantastiskt vetenskapliga studie baserar sig på hur folk har sökt på internet. Söker inte folk på Rolex?
2. Datat kommer från Digital Luxury Group. DLG har en division som hjälper till med digital marknadsföring och kommunikation för företag som IWC och Tag Heuer... Need I say more?

Rolex är inte haute horlogerie som undersökningen gällde, så det är inte så underligt. Att DLG skulle manipulerat resultaten betraktar jag som ganska osannolikt.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Vad tycker DU ? Borde Rolex ha varit med ? Rolex är med,.......... ock på 1a plats , som mest sålda klocka........

Jag tyckte jag läste artikeln noga men jag hittar inte rolex.

Sedan så gällde ju artikel haute horologi så på den frågan svarar jag nej, rolex ska inte vara med.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Rolex är inte haute horlogerie som undersökningen gällde, så det är inte så underligt. Att DLG skulle manipulerat resultaten betraktar jag som ganska osannolikt.
Ok, fair enough.

Kalla mig cynisk, men jag blir automatiskt skeptisk till sådana här undersökningar gjorda av företag som även säljer marknadsföringstjänster till samma bransch... Eller som när följande nyheten kablas ut i media i början av december: "Det är brist på julskinka och den kan ta slut till jul." - enligt föreningen Svenskt Kött. (Referens.)
 

Knight

Cartier
Inte så jävla konstigt att IWC och Zenith ligger i topp när man pratar om bredmatchade sökvolymer från Google. Dessa två ord är en jävla massa andra grejer/varumärken än bara klocktillverkare. Den som gjorde undersökningen är en amatör.

EDIT: Sedan kan man väl för fan inte dra några slutsatser av sökvolymer för modeller som "portuguese". :facepalm:
 

Knight

Cartier
Jag drog ut lite färska siffror från Google för skojs skull. Det vi ser här är alltså det genomsnittliga antalet googlingar per månad det senaste året i hela världen för ett gäng varumärken jag snabbt skrev ner. För de som inte har läst mitt tidigare inlägg vill jag påminna om att vissa av dessa varumärken egentligen har lägre sökvolym än vad som presenteras här, med den enkla anledningen att de används av mer än bara klocktillverkare, tänk: Omega, Zenith, IWC. När någon söker på omega kan Google omöjligt veta om personen är ute efter klockor, den grekiska bokstaven eller något helt annat. Dessa sökvolymer tar ENBART hänsyn till ordet/frasen exakt som den är skriven nedan, därför räknas inte sökningar som "rolex 114060" eller "what rolex should I buy" in i siffrorna. Diverse udda karaktärer som ü i Glashütte spelar dock ingen roll. Eventuella felstavningar av JLC räknas däremot inte in.. att få en så exakt bild som möjligt skulle ta ganska lång tid att undersöka.
  • Rolex - 1 220 000
  • Omega - 673 000
  • Tag Heuer - 550 000
  • Breitling - 368 000
  • Seiko - 368 000
  • Patek Philippe - 301 000
  • Longines - 201 000
  • IWC - 201 000
  • Audemars Piguet - 165 000
  • Zenith - 165 000
  • Panerai - 135 000
  • Jaeger Lecoultre - 110 000
  • Vacheron constantin - 90 500
  • Tudor - 90 500
  • Breguet - 49 500
  • Blancpain - 40 500
  • Glashutte original - 6 600
Den här informationen är för övrigt tillgänglig för vem som helst med ett googlekonto (typ gmail). Det är bara att logga in här och klicka runt: https://adwords.google.se/KeywordPlanner
 

Oskar

Omega
Jag drog ut lite färska siffror från Google för skojs skull. Det vi ser här är alltså det genomsnittliga antalet googlingar per månad det senaste året i hela världen för ett gäng varumärken jag snabbt skrev ner. För de som inte har läst mitt tidigare inlägg vill jag påminna om att vissa av dessa varumärken egentligen har lägre sökvolym än vad som presenteras här, med den enkla anledningen att de används av mer än bara klocktillverkare, tänk: Omega, Zenith, IWC. När någon söker på omega kan Google omöjligt veta om personen är ute efter klockor, den grekiska bokstaven eller något helt annat. Dessa sökvolymer tar ENBART hänsyn till ordet/frasen exakt som den är skriven nedan, därför räknas inte sökningar som "rolex 114060" eller "what rolex should I buy" in i siffrorna. Diverse udda karaktärer som ü i Glashütte spelar dock ingen roll. Eventuella felstavningar av JLC räknas däremot inte in.. att få en så exakt bild som möjligt skulle ta ganska lång tid att undersöka.
  • Rolex - 1 220 000
  • Omega - 673 000
  • Tag Heuer - 550 000
  • Breitling - 368 000
  • Seiko - 368 000
  • Patek Philippe - 301 000
  • Longines - 201 000
  • IWC - 201 000
  • Audemars Piguet - 165 000
  • Zenith - 165 000
  • Panerai - 135 000
  • Jaeger Lecoultre - 110 000
  • Vacheron constantin - 90 500
  • Tudor - 90 500
  • Breguet - 49 500
  • Blancpain - 40 500
  • Glashutte original - 6 600
Den här informationen är för övrigt tillgänglig för vem som helst med ett googlekonto (typ gmail). Det är bara att logga in här och klicka runt: https://adwords.google.se/KeywordPlanner


Trycker man ner Zenith något så ser det ut att vara en fallande lista i hur välkänt ett varumärke är för gemene man.

Borde korrelera någorlunda med försäljning (speciellt om man skulle orka tweaka siffrorna baserat på vad du själv nämnde).
 
C

China

Guest
Med den listan så dog trovärdigheten..

Det är faktiskt ingen lista, utan FHH medlemmar/partners. Att t.ex. Patek Philippe och en del andra kända namn saknas beror inte på att man saknar kvalifikationer, utan att man helt enkelt inte är medlemmar. I mina ögon är FHH både kompetenta och gör stor nytta.

Each year, the Foundation's Cultural Council, whose members are personalities within the watch sector, all recognised for their independence, reviews the perimeter of Fine Watch brands, of which there are currently just under sixty. Around half, presented below, have become partners to the Foundation.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Väldigt spännande med statistik men det är det man känner för olika brands som är det viktigaste och det säger inte undersökningen något om. Slösurfar själv på brands jag aldrig skulle köpa för nöjes skull
 
Topp