• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

iwc pilot

Ny här och tänkte nyttja kompetensen som finns här....

Jag är sugen på en IWC pilot chrono. Jag fått pris på 60k hos min lokala handlare och uret.se tar 57kkr. Vad är för och nackdelar?

Vågar man handla en dylik från italien? Chrono 24?

Är det värt 10kkr för stållänk?

Har någon tips ifall jag handlar begagnat?

Tack på förhand
Jörgen
 

Hugii

Audemars
Ny här och tänkte nyttja kompetensen som finns här....

Jag är sugen på en IWC pilot chrono. Jag fått pris på 60k hos min lokala handlare och uret.se tar 57kkr. Vad är för och nackdelar?

Vågar man handla en dylik från italien? Chrono 24?

Är det värt 10kkr för stållänk?

Har någon tips ifall jag handlar begagnat?

Tack på förhand
Jörgen


Hej och välkommen hit!

Själv skulle jag välja den lokala.
3000kr är lite pengar i sammanhanget och skulle du får problem med uret kommer det att löna sig.
Jag vet inte vad stållänk kan kosta men det är något som du sen kan köpa begagnat.

Vad vill ha italienare för en sådan?
 

Kallefreddan

Breitling
Jag har flera gånger köpt från Chrono24 och aldrig haft några problem.

Jag skulle inte beställa via internet för bara 3000kr mindre.
Men på Chrono24 kan det skilja 10-30000kr, då blir det värt det enligt mig.
 

Wondersack

Breitling
Hej, jag utgår ifrån att du provat klockan på handleden. Piloterna är stora nu för tiden. 43-45 mm beroende på modell. Jag misstänker att det är en ref. 3777 du kikar på (43 mm) ? Jättefin klocka, lycka till med ditt köp ! Jag köpte själv en 3706 genom Chrono24 (Elements in Time) och är supernöjd !
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
I mitt tycke är ref 3717 den trevligaste, storleken är lite mindre och det är väldigt mycket klocka för pengarna.

(lånad bild från internet)

123462969634848845_197e9ba17735.jpg
 
Topp