• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Pilotklocka ref 3777 & 3880 - sjukt snygga

alfgren

Rolex
2-Faktor
Bra tips men tänk om det stått Steinhart på den klockan, jösses vad det skrikits då. Likheten med 371701 är rätt nära kopia förutom krona och pushers...
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Det är ju 3713 Doppelchronograph som gäller. Riktigt trevlig på Nato.

image.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Härlig respons!

Min avsikt är inte att sticka en pinne i getingboet men,

vilken acceptabel "hommage" finns att tillgå till ett rimligt pris?
Har alltid provat typ p*rnis och a*pha innan jag köpt mina real deals men tänkte ändå se ifall det finns något utan att bli lynchad. Vill kanske posta en bild här ju :D

Tänker på storleken som jag vill känna mig in på då jag på riktigt är intresserad av topgun modellen.

Cheers Chuck
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Fortis är åtminstone ett riktigt märke med tradition och egen historia. Men fliegerchronon ovan smakar för mycket hommage för mig.
 

Johan12

Breitling
Ligger i tankarna på ett automatur i ca40000 klassen och har kollat en del på 3777,371438(portuguese) och även Rolex submariner.

Rolexen verkar ju vara en bra investering sett till andrahandsvärde men hur står sig IWC där? Har kollat servicekostnaden och den verkar bli lite högre på IWC:n men det har väl o göra med att det är en kronograf antar jag.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
IWC har normalt svagare andrahandsvärde. Men köp begagnat så har du ju dragit nytta av det istället. Köper du en ny IWC får du räkna med ett värdefall helt enkelt. (Men så jäkla farligt är det inte, definitivt inte värre än Omega mfl)
 

Johan12

Breitling
IWC har normalt svagare andrahandsvärde. Men köp begagnat så har du ju dragit nytta av det istället. Köper du en ny IWC får du räkna med ett värdefall helt enkelt. (Men så jäkla farligt är det inte, definitivt inte värre än Omega mfl)


Ja det är begagnat jag hade tänkt mig och då borde ju precis som du säger största fallet redan skett. ska man spara eller öka kaptial kan man ju göra det på andra sett dessutom :)

räknar man med servicekostnader med så blir det svårt att göra vinst på nån klocka?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vinst ska du inte räkna med i den här hobbyn. Lägg kostnaderna på nöjeskontot, annars riskerar du bara att bli besviken.
 
Topp