• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Porguguese 5001- Synpunkter, fakta etc önskas

fredrikb

Cartier
Jag hade fått för mig att att det kom en ny variant av den vita som var lite grynig/silverfärgad för några år sedan och att det kanske var till den varianten med blå detaljare. Men det var ett par år sedan jag läste det och nu när jag kollar runt så hittar jag inget om det så jag har kanske misstagit mig och att den alltid varit sådan (se bild nedan på en vit). Det verkar råda lite begreppsförvirring om den ska kallas silver eller vit, så kanske var det det jag lyckades missförstå.



Annars går jag väl mest nu och funderar på om det är en svart jag vill ha. Alla tre färgerna är ju fantastiskt fina, men om man ska börja välja bort så får nog den med blå inslag gå bort. Man ju kört en del Google Images sedan igår och jag undrar om jag skulle kunna komma rätt bra överens med en svart.

Tror det där är 500107 och det är nog den som kallas "vit".

Låter som att du skulle behöva se dem i verkligheten, men om du är redo att slå till och tror att det ä ren svart du vill ha så skulle jag knipa den som ligger på K&S. Ingen vet när en dyker upp igen.
 

fredrikb

Cartier
Det är inte den här du har sett?:

glamour-012.jpg


Limiterad version i platinum.
 

DrDre

Patek
Sluta tveka nu och köp Chrisse s. Bättre säljare får du leta efter! Jag har sett den IRL och den är riktigt fin. Storlek är en vanesak och 7 dagars pwr är ju hur cool som helst.

Jo jag har sett den där. Den ser ju väldigt väldigt fin ut, nästan som ny. Med tanke på skicket är det också ett bra pris. Anledningen till att frågan kom upp just nu var att jag fick via omvägar en förfrågan om jag var intresserad av en svart 5001. Så jag tänkte först gå till botten med det alternativet. Jag fick några dagars betänketid då säljaren är bortrest, och efter det ska vi höras av och kolla närmare och se vad det blir av det. Idag vet jag inte ens vet det exakta priset eller dess ålder (förutom att den har cal 51011 verket) men omständigheterna antyder väl att säljaren kommer att släppa den ganska billigt. Å andra sidan är den på K&S i nyskick vilket innebär att man inte behöver budgetera för en service för ca 6000 kr eller byte av rem (ytterligare ett par tusen).
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Det glädjer mig att du går i inköpstankar till en av dom snyggaste dressarna. Min rose' Portuguese har jag burit vid olika tillfällen i c:a 1 1/2 halvt år nu och det är i mina ögon en solklar keeper. Storleken och höjden stör jag mig inte alls på. Det enda negativa jag kan komma på är en blygsam gångavvikelse, men det inget som jag hänger upp mig på.

Lycka till! här kommer lite ögongodis.:)

20130929_151305_2_bestshot_zps9874f9dc.jpg


20130927_180339_4_bestshot_zps36e54121.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Jo jag har sett den där. Den ser ju väldigt väldigt fin ut, nästan som ny. Med tanke på skicket är det också ett bra pris. Anledningen till att frågan kom upp just nu var att jag fick via omvägar en förfrågan om jag var intresserad av en svart 5001. Så jag tänkte först gå till botten med det alternativet. Jag fick några dagars betänketid då säljaren är bortrest, och efter det ska vi höras av och kolla närmare och se vad det blir av det. Idag vet jag inte ens vet det exakta priset eller dess ålder (förutom att den har cal 51011 verket) men omständigheterna antyder väl att säljaren kommer att släppa den ganska billigt. Å andra sidan är den på K&S i nyskick vilket innebär att man inte behöver budgetera för en service för ca 6000 kr eller byte av rem (ytterligare ett par tusen).

Jag får besök nästa helg av en som avser köpa den, men den är inte bokad.
Priset jag satt på min är med tanke på ålder och skick det lägsta jag sett, och då kollar jag ändå de flesta stora klock-siter likt c24.

Så skynda fynda, än finns det tid ;)
 
Topp