• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWC Portofino 3331 - 10k

Borone

Cartier
2-Faktor
Pris
10000
Returpolicy
Enligt ök
Bilder Skickat
  1. Ja
IMG_8257.jpg

Specifikationer
Urverk: kvarts cal. IWC 2210
Storlek: 34 mm (exkl. kronan)
Höjd: 5,8 mm
Bandbredd: 18 mm mellan luggarna
Band: helt nytt äkta alligatorband (svart) från SwissLux
Lås: original IWC bygelspänne
Krona: original signerad med "IWC-fisken"

Skick och tillbehör
Klockan är i fint skick utan varken dings eller tydliga märken på boetten. Hairlines finns naturligtvis på de blankpolerade ytorna.
Det svarta alligatorbandet är helt nytt. Jag skickar även med det bruna originalbandet, men det saknar keepers och har antagligen gjort sitt.
Klockan kommer i en IWC rese-/servicebox.
Med följer också ett signerat äkthetsintyg från handlare i Rom, utfärdat 2018.

Försäljningsvillkor och eventuella byten
Jag bjuder på rekommenderad frakt. Vill du skicka på annat sätt så försöker vi lösa det. Kan också ses i Stockholmsområdet för en affär f2f.
Intresserad av alla möjliga byten. Helst dressur, gärna udda modeller från kända tillverkare, maximalt 40 mm, både mekaniska, kvarts och LCD går bra. Exempel: Cartier i alla varianter, Nomos, Junghans Meister, Rolex Cellini, Grand Seiko, Citizen Chronomaster.
Skicka gärna förslag på byte och inkludera helst bytesvärde och lite information om skick etc. Bytesvärdet sätter jag till samma som priset: 10k. Maximal mellanskillnad vid bytesaffär är 10k från mitt håll.

Historik kring modellen
IWC introducerade Portofinomodellen för snart 40 år sedan och den finns fortfarande kvar i företagets modellportfölj. Senast 2019 lanserade företaget en ny referens.
Under de första 20 åren släppte IWC nya varianter av Portofino i olika material och med diverse komplikationer. Därefter utökade man också storleken på klockorna. Enligt WatchBase finns Portofino idag i 248 olika varianter.
Referensen 3331 finns i två utföranden, i stål respektive 18k guld. Stålvarianten tillverkades mellan åren 1988-2002.
Lite kuriosa är att ”Den Store Efterträdaren” - Kim Jong Un - sportar en Portofino!
 

Bilagor

  • IMG_8262.jpg
    IMG_8262.jpg
    337.8 KB · Visningar: 47
  • IMG_8263.jpg
    IMG_8263.jpg
    341.1 KB · Visningar: 33
  • IMG_8264.jpg
    IMG_8264.jpg
    741.2 KB · Visningar: 36
  • IMG_8266.jpg
    IMG_8266.jpg
    1.1 MB · Visningar: 35
Topp