• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

iwc portuguese 7 day reserve

TouchingEvil

Cartier

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    44.5 KB · Visningar: 151

CLT

Rolex
Skulle inte påstå att klockan i annonsen på C24 är galet billig. Blir nog inte många kronor dyrare vid nyköp hos AD. Finns även billigare på C24...
 
  • Like
Reactions: Ken

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Hade en för några år sedan En otroligt fin klocka på alla sätt. Mycket hög detalj kvalitet och ett Riktigt trevligt och vackert inhouse verk synligt genom glas bakstycket
Den kan upplevas som något större än den är pga stor tavla / liten glas ring
 

fredrikb

Cartier
Ball klocka, men rejält stor. Bär dessutom lite större än de 42mm antyder - dels för att den är tjock och dels för att den har en väldigt tunn glasring vilket gör att den känns ännu större då urtavlan blir så stor. Dessutom är viklåset rejält stort vilket bidrar ytterligare. Inget som glider in under skjortärmar eller passar spagettiarmar.

Andrahandsvärdet är inget vidare. du kan ro hem en begagnad i bra skick för under 60k med lite tålamod. Nyköp kan bly dyrt om du inte ska behålla den länge alltså.

Kvalitetskänslan är dock grym.
 

fsdfsdf

Omega
Japp - den där ska jag köpa när jag uppnått ett visst personligt mål inom några år!

PS - på amerikanska sajter och forum går den regelrätt i begagnat fint skick för under 7k dollar. Nu har ju dollarn stigit som attan sista tiden - men det är ändå inte mer än ca 58k.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Är sugen på en 500107, och de flesta som ligger på runt 65k är från 2004-2007. Efter service landar väl på runt 70k. Vet inte om det är värt det... hm.
 

DrDre

Patek
Jag fick en i present av frugan nyligen. Den är nog bland de vackraste armbandsur jag vet. MEN, du måste prova den innan du köper den. Som några nämner ovan så bär den vädligt stort. 42mm låter inte så blodigt men den är rätt tjock och urtavlan går ända ut till kanten och även bandhornen gör att den sitter väldigt mycket ovanpå handleden. Det har skett ett antal mindre uppdateringar av urverket de senaste åren, så om du letar beg så är det bättre om du kan hitta ett så nytt ex som möjligt.

http://i853.photobucket.com/albums/ab96/wolfnilsson/iwcegen2.jpg

 
Riktigt snygg men tyvärr som många nämner är den ju ganska stor och jag är tyvärr förbannad med riktigt klen benstomme så är bara att bita i det sura och inse att man får nöja sig med att titta på dem. Hade de varit 38 hade jag absolut haft den som drömklocka och något som jag en gång skulle skaffat mig.
 

TouchingEvil

Cartier
Riktigt snygg men tyvärr som många nämner är den ju ganska stor och jag är tyvärr förbannad med riktigt klen benstomme så är bara att bita i det sura och inse att man får nöja sig med att titta på dem. Hade de varit 38 hade jag absolut haft den som drömklocka och något som jag en gång skulle skaffat mig.

Jag har de klenast handlederna i Sverige, men jag kan inte släppa denna gobit. Man får ta och bära den som en hiphopare med alldeles förstora kläder :)
 

DrDre

Patek
Servicen på en IWC kostar inte mer än andra finare urverk.

Service utan polering kostar 6500 kr hos Nymans. Så det är väl lite mer än ett vanligt automatverk a'la Rolex, men ändå inte hårresande tycker jag.

Det är en klocka med ett lite udda urverk så i just detta fall är det nog inget jag kommer att lämna in till en fristående urmakare.

Jag gick och tvekade mellan 18k och stål och provade dem två gånger på handen. Jag var 90% inställd på 18k innan jag provat dem, men väl på handen så gillade jag stål med blå visare mer. Blev lite mer liv i tavlan och mer kontraster.
 
Topp