• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Iwc Portuguese 7 days, vilken problemklocka!!!

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Fan Grubbe! Jag resonerar som så att jag kan dö imorgon och därför är det bara att slå till om stålarna finns. Vad väntar du på? Vilken Nautilus är det du vill ha?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hmmm. Förstår inte riktigt. Behåll tills suget efter nytt kommer krypande. Det kommer så är det ju,
Frågan är bara när....;)
 
Dagens I-landsproblem :) att spela ut spelat är inget jag någonsin kommer behöva oroa mig för iaf :D

riktgit snygg är klockan i vilket fall, var glad att du kanske funnit den rätta. Ser det lite som kvinnor, finna många som är trevliga och goa ett tag men sedan falnar intresset tills den dagen man träffar helt rätt.

Det kanske är det som hänt nu, du har träffat din fru (klockmässigt alltså).
 

DanielR

Friends of KS
2-Faktor
Magisk!
500107 var en av klockorna som gav mig allra störst "vill ha den nu" känsla! Dessvärre så försvann känslan när jag testade den och konstaterade att mina ynka 16 cm handleder aldrig skulle kunna bära upp den. :(
 
rTKfqUn.jpg


Bumpar med en sista bild! :)
 

joF

Panerai
Så fantastisk klocka. Har varit sugen till och från på en, men är lite rädd för storleken trots att jag varken är liten eller har smala handleder..

Har du någon bild där man ser klockan på handen en liten bit ifrån?
 

hellbit

Cartier
Har ni haft någon klocka som har ställt till med problem för er?
Jag yttrade lite om detta i tråden med dagens klocka.

Denna IWC har orsakat stora bekymmer hos mig!

DSC_0255_zpse5ea251c.jpg


Jag brukar vanligtvis byta klocka relativt frekvent. Inte för att jag är missnöjd eller blir less, utan för att jag alltid är nyfiken på något annat. Jag har ägt denna Portuguese i ungefär en månad nu, och när jag sitter och tittar på efterträdare så kan jag inte riktigt hitta något som jag hellre vill ha!?

Detta är ett problem och ett bekymmer. Jag har aldrig upplevt detta tidigare, och jag vet inte hur jag ska hantera det. :woot:

Den är magnifik i sin design. På bild är den supersnygg, men i verkligheten tappar man typ andan av den!

Jag kan säga att bortsett från min GMT Pepsi 16710 så är detta det mest breath taking jag har upplevt med denna hobby. Jag kan bara se en enda klocka (bortsett från Portuguesen i 18k), som kan ersätta denna, och det är en jumbo Nautilus. Men då är problemet att det kommer att kännas som att jag har spelat ut spelet, och att det inte finns något mer att uppleva.

Jag har begått detta misstag inom många områden. Bilar, snöskotrar, MC osv.

När man har provat det exemplar man hela tiden sett upp till som det högsta på närigskedjan så falnar intresset. Är det någon annan som upplever detta?

Vad är då kontentan?

Jag vet inte... Jag tror inte att jag ska köpa en Nautilus föränn på ett par år, och det enda jag idag ser som kan ersätta Portuguesen är någon schysst AP ROO, eller kanske en GMT 116718 green dial.

Nåja, jag bjuder iaf på lite nytagna bilder som ursäkt för mitt svammel. :)

DSC_0269_zps8e07ee77.jpg


DSC_0259_zps7ac27a2d.jpg


DSC_0262_zps92a5705f.jpg


DSC_0260_zps181137e4.jpg


DSC_0263_zpsa6663ba0.jpg


DSC_0270_zps26641ad6.jpg



Bonusbild där jag jämför mot min 116700 BLNR!
DSC_0275_zpsac68f610.jpg
Hah! jag har ju exakt samma uppsättning klockor:) Dock har jag den mörkblåa remmen till min IWC:)
 

DrDre

Patek
Fasiken! Jag hade ju till 80% bestämt mig för att min nästa klocka skulle bli en 5001 i stål med guldvisare. Men nu när man ser bilderna ovan på varianten med blå visare, så börjar man ju darra på manschetten. Får ta en rejäl titt en gång till. Jag gillar stålvarianten med guldvisare då den påminner mkt om gamla fickur, men samtidigt ger de blå visarna tydliga marina kopplingar vilket passar för just den modellen. Och så har man ju guldvarianten. Stor klocka i guld med vit tavla och snygg brun kroko är ju alltid snyggt. Och så givetvis ett wild card i form av Laureus, med en härlig blå tavla. Det är inte lätt.

1057686d1366664801-5001-09-vs-5001-07-14-11162012iwc500114a.jpg


IWC%205001%20RG
IWC%205001%20RG
DSC01503.jpg
[/URL][/IMG]

iwc-portuguese-laureus-edition-5001-12-iw500112-1372ad.png
 
Topp