• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC Portuguese Classic Chrono IW390302 andrahandsvärde?

Hej,

Har denna klocka något intresse på andrahandsmarknaden??? Försöker bli av med min, men utan lycka. Det är en av IWCs bästa urverk och nypris idag är på ca 117,000 SEK, och ändå är det svårt att bli av med den för ca 75k, i perfekt skick och så gott som oanvänd.

Input från horden och "experterna"

En snabb titt på c24 ser det väl helt klart ut som du satt ett rimligt pris. Kan inget om modellen i fråga och samma gäller nog många här. Så tyvärr är det nog en sval modell även om den ser jättefin ut. Tålamod så hittar säkert en köpare den, eller sänk priset tills någon slår till ;)

Prismässigt tror jag att du ligger helt ok.
Om jag får gissa så är det en ganska svår modell. Den klassiska portuguesen är ju lite enklare (mer avskalad) och blir sin storlek till trots en modell som är attraktiv för de som vill ha en dressare.
Denna hamnar någonstans mittemellan en dress och en sportklocka.
Sedan är det en lurig prisnivå. För 75 papp på begagnatmarknaden finns jäkligt mycket roligt och IWC har väl alltid varit ganska svårflippat i klockkretsar (om det inte är sportmodeller, vintage eller just klassiska Portuguesen).

Det kanske är läge att söka köpare utomlands?

Mitt råd är att annonsera den på chrono24.com. Kolla var IWC har sin starkaste marknad och se till att den syns där. Jag tror det är i centraleuropa. Priset är bra.

Är det ens säkert att köpa en klocka från en privatperson på c24?
Ja, men man ska vara försiktig som alltid. Finns möjligheten med trusted checkout även för privatpersoner, kan man använda den möjligheten. Bedragare finns även där så det måste finnas utrymme för att bygga tillit. Man kan ju också åka och hämta den. Det kan vara trevligt, speciellt om säljaren går med på dina villkor var nu ska ses.

Tillbaka
Topp