• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Portuguese - erfarenheter

Frele

Cartier
Hallå!

Har fullständigt snöat in mig på IWC:s portuguese serie. De är så satans fina! Det är i synnerhet två modeller som tilltalar mig:

nr 1 IW371445
1gcyB1q.jpg


nr 2 IW500114
http://i.imgur.com/O1Rmq9f.jpg
Är det någon som har erfarenhet av dessa? Hur är kvalitén, urverket etc?

Åker till staterna i sommar och tänkte börja spara pengar tills dess. Hur är prisläget i förhållande till Sverige? Flickvännen har även "military discount" så jag får 15% rabatt på alla köp vilket innebär att jag borde kunna spara en slant.


/Fredrik
 

SJ Smythe

Cartier
Var under en period helt inne på att skaffa en Portuguese chrono, t.ex. den du länkade till. Urverket är baserat på ett Valjoux 7750 och med tanke på priset man betalar kylde det ned mig en aning. Med det sagt är det kraftigt modifierat och långt från alla går igång på urverken överhuvudtaget (trodde inte det spelade mig någon större roll men det påverkade visst ändå).

Snygga klockor är det hur som helst!

Intressant läsning om hur IWC moddar Valjoux 7750 i tråden nedan:
http://forums.watchuseek.com/f2/movement-iwc-portuguese-chrono-208394.html
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hallå!

Har fullständigt snöat in mig på IWC:s portuguese serie. De är så satans fina! Det är i synnerhet två modeller som tilltalar mig:

nr 1 IW371445
1gcyB1q.jpg


nr 2 IW500114
http://i.imgur.com/O1Rmq9f.jpg
Är det någon som har erfarenhet av dessa? Hur är kvalitén, urverket etc?

Åker till staterna i sommar och tänkte börja spara pengar tills dess. Hur är prisläget i förhållande till Sverige? Flickvännen har även "military discount" så jag får 15% rabatt på alla köp vilket innebär att jag borde kunna spara en slant.


/Fredrik

På automaten du har på bild är det viktigt att nämna att det är en IWC in-house som sitter i.
Och om jag inte har helt fel, sitter det även ett in-house i chrono-versionen nu också (eller är det fortfarande modifierat Valjoux?).
 

Frele

Cartier
Känns lite trist att en klocka i den här prisklassen (>60k) inte har ett inhouseverk trots att det är kraftigt modifierat.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Provat en några gånger hoa Engström i jönköping gillar den! Dock har dom slutar sälja IWC.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
En fantastisk klocka och gångreserven på 7 dgr skäms ju inte heller för sig, 42,3 mm i diameter och tjockleken på 14 mm gör att den är ett gränsfall för mina små handleder, men vad gör det med en sådan vacker tavla. Skickar lite bilder på min, hoppas du ursäktar...:).
fBugzt1.jpg


L4JbsK8.jpg


GKyL1SI.jpg


Med vänlig hälsning
/M
 

B1884

Audemars
2-Faktor
En fantastisk klocka och gångreserven på 7 dgr skäms ju inte heller för sig, 42,3 mm i diameter och tjockleken på 14 mm gör att den är ett gränsfall för mina små handleder, men vad gör det med en sådan vacker tavla. Skickar lite bilder på min 18k, hoppas du ursäktar...:)... Köp!

Med vänlig hälsning
/M

Så sjukt snygg!
Den får du gärna fortsätta att posta bilder på :)
 

Isodor

Audemars
Min far en sådan du visar på bilden.

IWC har väldigt bra finish, och i den sitter ett fint 7-dagars verk.

Glas på hela baksida, dessutom relativt tjock för vara klassisk design.

Men som sagt, i sitt formspråk så är det nära perfektion :)

Tänk på att IWC's spännen är annorlunda med bandflärpen.
 

Frele

Cartier
En fantastisk klocka och gångreserven på 7 dgr skäms ju inte heller för sig, 42,3 mm i diameter och tjockleken på 14 mm gör att den är ett gränsfall för mina små handleder, men vad gör det med en sådan vacker tavla. Skickar lite bilder på min, hoppas du ursäktar...:).
fBugzt1.jpg


L4JbsK8.jpg


GKyL1SI.jpg


Med vänlig hälsning
/M
Fantastisk! Mer bilder!
 

Frele

Cartier
Någon som vet hur andrahandsvärdet på en IWC är? Vet att man ska välja med hjärtat, men det är aldrig fel att ha lite koll.
 
Topp