• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC - skillnad i modellnummer

Hej,

Håller för närvarande på att sälja min IWC Portuguese och blir inte klok på alla olika modellnummer.

Kan någon hjälpa mig förstå skillnaden mellan modell IW371482 och IW371415?

Jag trodde det hade att göra med tillverkningsår men hittar båda modellerna från samma år och kan inte se någon skillnad mellan de två modellerna.

När man är inne och kollar på IWCs hemsida så finns bara den senaste modellen som är IW371610 men där ser man tydlig skillnad med glaset på baksidan.

Tacksam på förhand för hjälpen!

Bilagor

• klocka2.jpg
    klocka2.jpg
    327.8 KB · Visningar: 7
Hej,

Håller för närvarande på att sälja min IWC Portuguese och blir inte klok på alla olika modellnummer.

Kan någon hjälpa mig förstå skillnaden mellan modell IW371482 och IW371415?

Jag trodde det hade att göra med tillverkningsår men hittar båda modellerna från samma år och kan inte se någon skillnad mellan de två modellerna.

När man är inne och kollar på IWCs hemsida så finns bara den senaste modellen som är IW371610 men där ser man tydlig skillnad med glaset på baksidan.

Tacksam på förhand för hjälpen!
371482 är grå medan 371415 är svart. Även lädren är olika. 3714 står för modellen sen säger 15 och 82 om vad för de specifika skillnaderna, exempelvis färgen på tavlor, länk eller läder med mera :)

371482 är grå medan 371415 är svart. Även lädren är olika. 3714 står för modellen sen säger 15 och 82 om vad för de specifika skillnaderna, exempelvis färgen på tavlor, länk eller läder med mera :)
Åh nu när du säger det så är det ju hur tydligt som helst med svarta vs gråa urtavlan. Makes sense också att det är därför det är prisskillnad mellan de två olika klockorna!

Tack!

Åh nu när du säger det så är det ju hur tydligt som helst med svarta vs gråa urtavlan. Makes sense också att det är därför det är prisskillnad mellan de två olika klockorna!

Tack!
Ingen fara! Är liknande system på många klockor oavsett märke, om en modell är likadan men annan färg får de snarlik men ändå olik referensnummer, precis som din IWC. Lycka till med försäljningen, fin pjäs! 😇

Tillbaka
Topp